Основният завод на Volkswagen Group във Волфсбург работи с половината от своя производствен капацитет поради „пълен хаос“ във веригата на доставки, заяви главният изпълнителен директор на едноименната марка Томас Шефер, цитиран от Automotive News Europe.
Обикновено съоръжението изгражда около 400 хил. превозни средства годишно, като в момента темпът на производство е значително ограничен.
Според Шефер доставчиците отменят товарите с предизвестие от само един ден, като чиповете се продават с надценка до 800% спрямо обичайните цени.
„Това е катастрофа за бизнеса“, предупреждава бившият шеф на Skoda. „Това са абсурдни суми“, добавя той, говорейки пред журналисти.
През октомври ръководителят на отдела за покупки на Volkswagen Мурат Аскел каза, че автомобилният производител сключва споразумения за директна покупка, за да заобиколи проблемите в глобалните вериги на доставки.
И докато заводът във Волфсбург търпи производствени съкращения, фабриките на групата в Китай възобновяват работа след прекъсванията поради строгите коронавирусни мерки. Volkswagen рестартира дейността в завода на съвместното си предприятие с China FAW Group Co. в Чънду, както и във фабриката в Чанчун, споделя говорител. Пекин предприема постепенно разхлабване на строгите анти-Covid мерки в страната, които помрачиха производствените графици на много компании.
В края на ноември Шефер предупреди, че инвестициите в индустриални проекти в Германия и ЕС, като фабрики за батерии, ще бъдат неосъществими, ако политиците в региона не успеят да наложат контрол върху нарастващите цени на енергията в дългосрочен план.
„Освен ако не успеем да намалим цените на енергията в Германия и Европа бързо и надеждно, инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерийни клетки в Германия и ЕС ще бъдат практически нежизнеспособни“, написа Шефер в LinkedIn, добавяйки: „Създаването на стойност в тази област ще се случи другаде“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А


преди 2 години Некой плоскоземец-антиваксър-газовик да вземе да се включи и да защити значението на инертният газ неон за производството на чипове ?! Ей тъй за спорта , щото с това лягахте и ставахте преди 6 месеца ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар