IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По германските пътища вече се движат над 1 млн. изцяло електрически коли

Въпреки това е малко вероятно страната да постигне целта за 15 млн. електромобила до 2030 г. поради отпадането на екологичния бонус и намалените субсидии

11:58 | 20.01.23 г. 3
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германия направи голяма крачка по пътя си към пълна електрификация на автомобилите – най-голямата икономика в Европа вече разполага с един милион изцяло електрически коли по пътищата, пише InsideEVs.

Според Германския институт за икономически изследвания (DIW) този брой е бил достигнат през декември.

Към средата на януари броят на изцяло електрическите коли по германските пътища вече достига 1,18 млн. плюс малко над 1 млн. плъгин хибриди. Това прави общо над 2,2 млн. автомобила с електрическо задвижване

Въпреки това, ако се изключат колите, изведени от експлоатация или продадени в чужбина, чистият обем на изцяло електрически коли е около 1 млн. броя, а общият за коли с частично или пълно електрическо задвижване – малко под 2 млн. превозни средства.

Германският пазар на електромобили расте устойчиво през годините. Ръстът се ускори преди няколко години с пускането на местно произведени модели (като базираната на архитектурата MEB гама на Volkswagen) и въвеждането на субсидии (отчасти реакция на по-слабите продажби на автомобили на фона на коронавирусните блокировки).

Германското правителство се стреми в страната да се движат 15 милиона електрически коли до 2030 г., но според DIW това няма да може да бъде реализирано в посоченото време.

Налагане на електромобилите в Германия. Източник: InsideEVs Налагане на електромобилите в Германия. Източник: InsideEVs

Изчисленията показват, че месечният темп на продажби на електромобили в Германия трябва да бъде 145 хил. броя, за да се осъществи целта на Берлин, докато досегашният рекорд достига едва 104 хил. броя, отчетен през декември 2022 г.

Но с настъпването на 2023 г. държавната субсидия за електромобили отпадна, докато тази за изцяло електрическите нови модели е редуцирана от 6000 на 4500 евро. Това означава, че може да настъпи забавяне в налагането на този вид задвижване.

Независимо от това, в дългосрочен план електрификацията при автомобилите ще напредне, тъй като това е основна глобална тенденция за постигане на транспорт с нулеви емисии на парникови газове. Със следващото поколение електрически автомобили и по-разнообразни платформи, посветени единствено на изцяло електрическите модели, обявени за изграждане от германските производители, Германия ще стане свидетел на много нови електромобили, които ще дебютират на пазара всяка година до края на десетилетието, доближавайки страната до целта от 15 млн. превозни средства с батерии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:58 | 20.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 1
danchomentata
преди 1 година
Трутунетки с платна по плану трябва да се догговорят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 1
danchomentata
преди 1 година
Вчера и оня ден ветъро струва пари. https://***.standartnews.com/biznes/blgarite-poludyakha-po-elektromobilite-shche-ima-li-stimuli-498789.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 2
Alex Silver
преди 1 година
А в една богата Швейцария ограничават електрокарите поради дефицит на електроенергия. ФРГ не знам да е станала водеща по производството на електроенергия в Европата. Та колко му е да ги вдигнат всичките тия самотичащи каляски на трупчета?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още