Въпреки войната в Украйна и енергийната криза най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen е по-оптимистично настроен за предстоящата финансова година. За 2023 г. групата прогнозира възвръщаемост на продажбите от между 7,5 и 8,5%. В долния край на диапазона това е с половин процентен пункт повече от прогнозата за миналата година.
Очаква се продажбите да се увеличат с между 10 и 15%, съобщи VW в петък. Миналата година базираната във Волфсбург компания увеличи нетната си печалба с около 3% до 15,8 млрд. евро.
От това ще се възползват акционерите. Вместо 7,50 евро за обикновена акция и 7,56 евро за привилегирована акция, както през предходната година, акционерите, най-големите от които са холдинговото дружество Porsche SE, собственост на фамилиите Порше и Пиех, провинция Долна Саксония и емирство Катар, ще получат съответно 8,70 и 8,76 евро.
Акциите на VW се радваха на голямо търсене след оповестяването на новината: цената им се увеличи с повече от 9% след обявяването на данните, близо до границата от 142 евро. За последен път цената на акциите се е ускорила с толкова много в средата на март 2022 г.
„Днешните резултати са още едно доказателство за солидната финансова основа, върху която последователно изпълняваме стратегията си", заяви финансовият директор Арно Анлиц.
В началото на февруари Volkswagen публикува първите ключови данни от своя отчет. Според тях притокът на парични средства през миналата година е намалял почти наполовина - от 8,6 млрд. на 5 млрд. евро, тъй като много автомобили е трябвало да бъдат произведени на склад поради липса на полупроводници. Обвързаните средства са значително по-високи от очакваното.
За тази година в Долна Саксония предполагат, че тенденцията ще се обърне, тъй като запасите намаляват и производството отново върви гладко. Междувременно обаче поради несигурната икономическа ситуация клиентите се отдръпват, което поставя нови проблеми пред дружеството.
Въпреки че засега възвръщаемостта е висока, производителите на автомобили продължават да се сблъскват със затруднения във веригата за доставки. Хиляди непродадени автомобили и неизползвани суровини се трупат в заводите в Европа поради недостиг на камиони и влакове, което затруднява доставките. Проблемите, последвали недостига на чипове, който най-накрая намалява, накараха Stellantis и Renault да се опитат да наемат шофьори на камиони сред работниците в заводите си, коментира от своя страна Bloomberg.
Mercedes-Benz AG, Renault SA и Stellantis NV отчетоха високи печалби през последните седмици благодарение на високите цени и поръчките, които натрупаха в разгара на кризата във веригата за доставки. Добрите резултати са докладвани на фона на опасенията за намаляване на търсенето по-късно тази година, тъй като рекордната инфлация и забавянето на икономиката все повече притискат купувачите на автомобили.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт