Volkswagen Group значително увеличи целите за продажби на електрически автомобили в Европа на своята едноименна марка, съобщава Automobilwoche.
„През 2030 г. най-малко 80 процента от всички превозни средства, доставени в Европа, трябва да бъдат напълно електрически“, обяви Томас Улбрих, директор „Електрическа мобилност“ във Volkswagen AG, на конференция в Мюнхен. Предишната цел от 2021 г., представена като част от стратегията „Ускоряване“, беше за 70%.
По думите на Улбрих това е най-амбициозната цел за марка от германската автомобилна група. „Ние винаги сме играли водеща роля по този въпрос и се чувстваме длъжни да си поставим толкова високи цели, добавя той.
Европа и Китай ускоряват налагането на електромобили, като САЩ ги следват плътно по петите. Но за разлика от Стария континент другите два големи пазара са си поставили за цел поне 50% дял на електромобилите.
Volkswagen Group е пазарен лидер при електрическите леки коли в Европа, но все още изостава значително от целта за 80%. Миналата година изцяло електрическите превозни средства представляваха малко над 10% от общите продажби на групата в региона.
Улбрих призна, че новата цел е "изключително амбициозна". „Този път показва нашия ангажимент към стратегията за електрификация“, добавя той.
Целите трябва да бъдат постигнати през следващите седем години с офанзива с друг модел в рамките на семейството ID. В края на февруари Volkswagen представи фейслифт на ID.3 във Волфсбург. Седанът ID.7 ще бъде показан през следващите няколко седмици. Отделно компанията планира да пусне в продажба и малък електромобил през 2025 г., който ще се предлага на цена под 25 хил. евро, изтъква Улбрих.
През 2022 г. Volkswagen Group оглави електромобилните продажби в Европа с 349 200 броя. Въпреки това групата изгуби 3 процентни пункта от пазарния си дял за сметка на Tesla, Stellantis, BMW, Geely и няколко други китайски компании, показват изчисления на JATO Dynamics.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?