IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen обмисля да обособи производството на евтини електромобили в Индия

Работата с външен партньор за платформата е една от възможностите, които Volkswagen обмисля, за да намали разходите

10:40 | 23.03.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Volkswagen AG и Skoda Auto работят върху план за локализиране на производството на малък електрически автомобил в Индия като част от по-широка програма в рамките на германската автомобилна група за предоставяне на бюджетен електромобил на цена под 20 хил. евро, съобщава Automotive News Europe.

Германският концерн обяви, че планира да започне доставките на малкия електромобил ID.2 през 2025 г. при начална цена от под 25 хил. евро. Отделно, Volkswagen се стреми да предложи още по-евтин модел, който вероятно ще се казва ID.1.

Skoda ръководи индийската страна на проекта, като част от по-широката си роля да разработва автомобили, както за себе си, така и за марката Volkswagen на платформата MQB-A0.

Индия се очертава като потенциално място за производство на евтини електромобили. Stellantis започна да произвежда електрическа версия на Citroen New C3 в страната, а Renault планира да изгражда електрически Kwid там.

Пазарният лидер Suzuki също търси локализиране на производството на електромобили в Индия.

Все още не е решено каква платформа ще използва Volkswagen за своя ID.1, като шефът на едноименната марка Томас Шефер изтъкна, че е малко вероятно ръководството да заложи на платформата MEB Entry, която ще бъде в основата на ID.2 и три други модела, включително за коли на Skoda и Cupra.

Партньорството е възможно

Работата с външен партньор за платформата е една от възможностите, които Volkswagen обмисля, за да намали разходите.

Името ID.1 също не е одобрено окончателно. „Има дебат и за това“, добавя Шефер.

Един елемент от колата, който е коригиран, е химията на батерията. „Трябва да бъде“ литиево-желязо фосфатна батерия (LFP)“, изтъква още Шефер, имайки предвид по-евтината химия, която е популяризирана сред електрическите автомобили от китайските компании.

ID.2 също ще използва LFP батерия за най-евтините си версии, изтъква шефът на германската марка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:40 | 23.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още