След като обяви, че базовата версия на електрическия ID.2 ще се предлага на цена, по-ниска от 25 хил. евро, Volkswagen AG иска да добави към гамата си от електромобили още по-евтин модел, чиято начална цена ще бъде под 20 хил. евро. Превозното средство може да се появи на пазара под името ID.1, съобщава Automobilwoche.
„Трябва да се появи през 2026-2027 г.“, сподели шефът на марката Томас Шефер в кулоарите на премиерата на ID.2 в Хамбург. „Такъв електрически базов модел е силно необходим. Не можем да чакаме дълго за това“, добавя той.
В момента VW работи интензивно върху концепция за това как цените може да бъдат намалени въпреки високите разходи за батерии. „Това е следващото предизвикателство“, изтъква Шефер.
Концернът проучва няколко варианта, включително обща платформа с друг производител. „Но мисля, че можем да го направим и сами“, изтъква ръководителят на марката.
Все още не е ясно дали такъв електромобил може да бъде изграждан в Европа на същата цена или производството ще трябва да бъде изместено в страна, където разходите ще са по-ниски.
Въпросът с името на модела също остава. Според Шефер все още не е решено дали електрическият микроавтомобил ще се нарича ID.1 или ще получи друго име.
ID.2 излиза през 2025 г.
Представеният наскоро ID.2 трябваше да бъде пуснат на пазара при цена от около 20 хил. евро, но VW се отказа от този сценарий с оглед на нарастващите разходи. Сега новата цел е цената на базовата версия да бъде под 25 хил. евро.
Малкият електрически автомобил с размерите на VW Polo ще се произвежда в Испания от 2025 г., заедно с още три модела на същата платформа.
Планираният модел Cupra Raval ще се появи на пазара малко преди ID.2, посочва Шефер. Двата модела ще споделят една архитектура. Те ще се изграждат в завода на Seat в Марторел, близо до Барселона
Малко по-късно заводът на VW в Памплона ще започне да сглобява малък електрически SUV за марката Skoda и SUV версия на VW ID.2, който може да се предлага под името ID.2 X.
И двата завода в момента се преоборудват за тази цел.
Най-малко 100 000 броя годишно
„Ще трябва да се произвеждат поне 100 хил. броя, за да е печеливш“, зави Шефер относно планираните нови модела. Това прави общо 400 хил. броя за всички четири модела, добавя германецът.
Първоначално VW ще предлага ID.2 само в Европа. Други пазари не са изключени, изтъква Шефер. „Има потенциала да се превърне в световен автомобил“, категоричен е той.
Все пак Шефер изключва този модел да пробие на пазари като САЩ и Китай. „Превозното средство няма да работи там“, посочва той.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа