Volkswagen Group направи символичната първа копка на своя завод за батерийни клетки в Испания, като на церемонията край Валенсия присъстваха испанският крал Фелипе VI, министър-председателят Педро Санчес и представители на германската автомобилна група, съобщава Automobilwoche.
„Испания иска да се превърне в център за електрическа мобилност“, заяви кралят, описвайки предстоящата фабрика като „голям ангажимент за бъдещето“.
От 2026 г. заводът ще бъде въведен в експлоатация, като в него ще работят повече от 3000 служители.
„Първоначално е планирано годишно производство от 40 гигаватчаса, достатъчно за 500 000 автомобила, по-късно (ще нарасне) до 60 гигаватчаса“, обяви технологичният директор на Volkswagen Томас Шмал. Производството трябва да се извършва със зелена електроенергия, от разположен наблизо соларен парк. За изграждането на съоръжението са предвидени над 3 млрд. евро.
Град Сагунто, където ще се намира фабриката, е на около 300 километра югозападно от Марторел, където е централата на дъщерното дружество на германската група, Seat. Новата фабрика за клетки ще снабдява и монтажния завод в Памплона. Испания е вторият по големина производител на автомобили в Европа и девети в света.
Ясни са четири локации за гигафабрики
Плановете на Volkswagen за завода бяха обявени още през пролетта на миналата година. Окончателното решение за строителството обаче беше взето едва този януари, тъй като Volkswagen изчакваше да види каква подкрепа ще предложи испанското правителство.
Германската група ще кандидатства по програма, наречена Future Fast Forward, в която освен Volkswagen и Seat участват и други компании. Според информацията в цялостния проект ще се влеят около 10 млрд. евро.
След като Volkswagen обяви, че първата батерийна гигафабрика в региона ще бъде в Залцгитер, Долна Саксония, Испания последва германската провинция, докато най-големият производител на леки коли в Европа търси още локации за производствени мощности. Миналия понеделник Volkswagen обяви изграждането на друг завод за батерийни клетки, този път в Канада.
Ако бъде включен заводът на партньора Northvolt в Шелефтео, Северна Швеция, това е четвъртата локация за подобен завод. Volkswagen не иска да бърза с решението за местонахождението на другите предвидени фабрики за клетки в Европа.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
преди 2 години Кирил и Асен говореха , че има инвеститорски интерес за съоръжение за батерии у нас ... но сегашните резидентски кукли на конци , търсят дерогация за лукойл , плащане на газ с рубли , дерогация на марица-2 ... даже и лично Бащицата ги анатемосваше за завода за батерии край Стара Загора ... :))) ... Искаха да имаме и завод за електрички , но нъц ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар