Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. призова за отлагане на въвеждането на договорените търговски условия между Великобритания и Европейския съюз (ЕС) относно Brexit, касаещи правилата за произход на електромобилните компоненти за 2027 г. вместо първоначално договорената 2024 г., съобщава Ройтерс.
От Ford предупреждават, че в противен случаи митата ще натоварят с допълнителни разходи потребителите и ще забавят процеса на електрификация в автомобилния сектор.
„Ford призовава текущите търговски изисквания да бъдат удължени до 2027 г., за да се даде време на веригата на доставки на батерии да се развие в Европа и да отговори на търсенето на електромобили“, става ясно от изявление на американския производител. „Митата ще засегнат както производителите, базирани в Обединеното кралство, така и тези в ЕС, така че е жизненоважно Великобритания и ЕС да седнат на масата, за да се споразумеят за решение“, добавят от Ford.
Концернът инвестира 380 млн. паунда в изграждането на производствен капацитет за електрически двигатели в своя завод в Ливърпул – част от неговите планове да електрифицира своята продуктова гама в Европа.
Изявлението на Ford следва предупреждението на Stellantis, третия по големина на пазарния дял автомобилен концерн в света. Компанията, която управлява марки като Peugeot, Jeep, Fiat, Opel и Maserati, заяви, че британските автомобилни заводи ще бъдат затворени, освен ако сделката за Brexit не бъде предоговорена бързо. От Stellantis добавят, че британската индустрия рискува да заличи хиляди работни места заради условията, които ще влязат в сила догодина.
Съгласно търговското споразумение, договорено, когато Великобритания напусна блока, 45% от стойността на един електромобил, продаван в ЕС, трябва да идва от Великобритания или блока от 2024 г., за да се избегнат мита.
Проблемът е, че една батерия може да покрие до половината от цената на ново електрическо превозно средство. Батериите също са тежки и скъпи за транспортиране на дълги разстояния.
Ford предупреди, че автомобилната индустрия в Обединеното кралство не разполага с достатъчно местни мощности за производство на батерии и други компоненти, за да отговори на търсенето.
„Затягането на търговските правила в този момент рискува да подкопае прехода към електромобили заради митата“, изтъкват от Ford. „Производителите, които са инвестирали значително в началото на прехода, ще бъдат най-силно засегнати от митата, защото превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще продължат да се продават без мита“, добавят от компанията.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа