IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen планира да подсили едноименната си марка чрез икономия на разходите

Германската група търси повишена рентабилност за своя основен бранд до 6,5%, изтъква шефът на звеното Томас Шефер

17:59 | 18.05.23 г.
Главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Томас Шефер. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg
Главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Томас Шефер. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Volkswagen Group планира да преразгледа основната си едноименна марка, за да повиши ефективността и възвръщаемостта ѝ, обяви главният изпълнителен директор на звеното Томас Шефер, цитиран от Ройтерс.

„Виждаме, че нашата марка – въпреки всичките ѝ силни страни – все още не е на достатъчно стабилна икономическа основа“, пише Шефер в бележката в сряда. „Трябва да създадем добра, конкурентна възвръщаемост по време на криза и в един непрекъснато нестабилен свят“, добавя той.

Целта на основната марка е възвръщаемост от 6,5%, в сравнение с 3 на сто, постигнати през първото тримесечие на тази година, изтъква още Шефер.

Той обвини "предизвикателната среда", включително рисковете от рецесия, геополитическите конфликти, нестабилните вериги на доставки и растящите цени на суровините и енергията.

"Натискът нараства. Марката Volkswagen трябва да действа", категоричен е Шефер.

Германската медия Handelsblatt първа съобщи за плановете на концерна, които включват икономии на разходите и които целят да увеличат годишната печалба с най-малко 3 млрд. евро. Вестникът също цитира източници от компанията, според които плановете не включват съкращения на работни места, въпреки че общият брой на служителите може да намалее.

Шефът на работническия съвет Даниела Кавало заяви пред Handelsblatt, че е взела под внимание плановете на марката.

„Рентабилността и сигурността на работните места са еднакво важни и общи цели“, посочва тя пред Handelsblatt, добавяйки, че работническият съвет няма да се съгласи със съкращения на заплатите или на работните места. „Но планове в тази насока няма“, допълва тя.

В бележката, видяна от Ройтерс, Шефер пише, че подробностите за обновяването на бранда ще бъдат уточнени през следващите седмици и месеци.

Той също така каза, че иска да увеличи синергията между марките със съвместно разработване и производство, включително чрез използване на общи платформи в някои области.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:59 | 18.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още