Китайската технологична компания Baidu е получила търговски лиценз от регулаторните органи за употреба на роботизирани таксита в Шънджън, технологичния център на Китай, съобщава Ройтерс.
Автопаркът на Baidu от т.нар. роботаксита под марката Apollo Go вече има право да работи и да таксува потребителите на площ от 188 кв. км в Шънджън, изтъква компанията.
За първи път компанията внедри автономни коли в града през 2022 г., които можеха да се движат по улиците с шофьор зад волана. Тогава Baidu нямаше право да събира такси от пътниците.
Освен от Шънджън компанията е получила зелена светлина за употреба на роботаксита от властите в Ухан, Чунцин и Пекин, въпреки че за китайската столица все още предстои издаване на търговски лиценз.
Междувременно усилията на Китай да стимулира автономния транспорт буксуват поради нарастващата несигурност относно потенциала за рентабилност на технологията в краткосрочен план и предизвикателната среда.
Страната осигури редица мерки през последните години в рамките на националната стратегия, приоритизираща технологията. Пътната карта, публикувана през ноември 2020 г., изисква 20% от всички продадени нови превозни средства до 2030 г. да бъдат оборудвани със системи от четвърто ниво на автономност – които позволяват на автомобилите да се движат без намесата на шофьор при определени условия.
По-бавният от очаквания напредък в налагането на т.нар. роботаксита – обществена автономна транспортна услуга - затруднява постигането на рентабилност за играчите в сектора, като стартъпа Pony.ai, която управлява 100 самоуправляващи се коли в Гуанджоу и се стреми към разширение в Пекин, Шанхай и Шънджън.
Тъй като перспективите за постигането на рентабилност в сферата стават все по-замъглени, инвестициите намаляват рязко. Китай отчита около 130 инвестиции миналата година на обща стойност 20 млрд. юана (3 млрд. долара) - около една пета от общата стойност през 2021 г.
Самите превозни средства също са скъпи. Китайската инвестиционна група Citic Securities изчислява цената на автономно такси на около 500 хил. юана, пет пъти повече от цената на стандартно такси. Брокерската компания очаква технологията да започне да се развива, след като цената на напълно автономна кола падне до около 200 хил. юана.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?