Американският електромобилен концерн Tesla Inc. се е обърнал към германските власти за разрешение да направи мащабни промени в своя завод близо до Берлин – ключова стъпка в амбициозния план на компанията да превърне съоръжението в най-голямата монтажна автомобилна фабрика в Европа, съобщава Ройтерс.
Ден след като Tesla се опита да успокои опасенията на жителите в района на Грюнхайде със сесия с въпроси и отговори относно разширяването, документите за кандидатстване, публикувани от Министерството на околната среда на провинция Бранденбург и регулатора за водните ресурси в сряда, разкриват дълъг списък от модификации, които Tesla планира да направи в завода.
В крайна сметка компанията иска да удвои производствения капацитет до 1 милион коли годишно и да произвежда 100 гигаватчаса батерии за електромобили в своя комплекс. По този начин съоръжението ще произвежда повече коли, отколкото водещия завод на германската група Volkswagen във Волфсбург.
Модификациите, описани в заявлението, които са само първият от трите етапа на разширение и включват изграждането на лаборатория за тестване на батерийни клетки и разширяване на рециклирането на вода, трябва да започнат да функционират през първата половина на 2024 г., става ясно от документите.
Промените също така включват разширения или промени в съществуващи части на съоръжението като цех за пресоване и боядисване, както и изграждане на нови елементи като съоръжение за съхранение на материали.
Tesla се сблъска със значителни забавяния преди планираната дата за откриване на завода поради голям брой възражения, подадени от местни граждани, главно относно въздействието на дейността на концерна върху околната среда и използването на вода.
Местните жители разполагат със срок до средата на септември да подадат възражения по последните предложения.
За разширяването Tesla се ангажира да не използва допълнителен воден капацитет, вместо това да рециклира 1,4 млн. куб. метра вода, за които има лиценз да използва.
Когато модификациите бъдат реализирани, заводът ще има по-голям производствен капацитет от завода на Volkswagen във Волфсбург, който може да изгражда до 800 хил. автомобила годишно. През 2022 г. основното съоръжение на германците успя да изгради едва 400 хил. превозни средства.
В момента Tesla произвежда около 5 хил. автомобила седмично във фабриката в Грюнхайде и не е предоставила график за увеличаване на производството.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
преди 2 години ((Tesla иска да превърне завода край Берлин в най-голямата автомобилна фабрика в Европа)) Всяко малко гущерче иска да стане голям крокодил. Но не всяко добре може да плува. (Тодор Колев) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години поЗДРАВ за антиваксърете-апокалиптици-нафффтаджии ... в немско за юни месец са продадени нови 52988 чистак-бърсак нови електрички ... ръст от 14,4% спрямо юни миналата година и 18,9% от пазарът . от началото на годината най-продаван модел сред електриките е Tesla Model Y - 27,825 броя ... на второ място е Volkswagen ID.4/ID.5 - 18,377 броя ... :))) ... не е да не е лидер ... а дизеловите автомобили имат 16,7% пазарен дял от продажбите ... мдаа ... светло бъдеще за пушлявещите печки ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар