Porsche AG преговаря с потенциални финансови и стратегически партньори за създаване на фабрика за батерии за електрически превозни средства, която може да струва до 3 млрд. евро, съобщава Bloomberg.
Германската марка луксозни автомобили разглежда локации, свързани с Германия, САЩ и Канада, като решението ще се основава главно на това къде цените на електроенергията са конкурентни и има налична възобновяема енергия.
Планираният годишен капацитет на съоръжението е 20 гигаватчаса.
Главният финансов директор на Porsche Луц Мешке подчерта значение на разходите за енергия.
Марката, която по-рано през деня предупреди, че проблемите с веригата на доставки ще продължат да помрачават бизнеса през втората половина на годината, е притисната да ускори своя преход към електрически автомобили, след като забавянето при разработването на софтуер отложиха пазарния дебют на редица ключови модели, включително на изцяло електрическия Macan.
Доставките на единствения електромобил на Porsche, Taycan, се свиват с 5% през първото полугодие поради ограничената наличност на компоненти.
Главният изпълнителен директор Оливер Блуме каза, че инсталирането на допълнителен капацитет за производство на батерии в Германия има своята логика, тъй като повечето автомобили на Porsche се произвеждат там. Въпреки това САЩ стават все по-привлекателна дестинация поради по-облекчената бюрокрация и помощта, предвидена в Закона за намаляване на инфлацията (IRA), добавя Блуме, който ръководи и компанията майка Volkswagen Group.
Porsche притежава Cellforce, предприятие, което работи върху високопроизводителни батерийни клетки, и вече е инвестирала във фабрика с капацитет от 1,3 гигаватчаса в Югозападна Германия. Освен това компанията купува клетки от трети страни и работи със звеното за батерии PowerCo на Volkswagen.
„Има широк спектър от възможности, когато става дума за батерийни клетки поради тежкия напредък към електрификация“, изтъква Блуме. „Трябва да сме гъвкави, за да въведем правилната технология“, добавя той.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет