IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla губи инерция при продажбите в Китай, докато BYD трупа преднина

Междувременно BMW обяви, че увеличава разходите за електромобили в опит да настигне американския концерн на глобалния пазар

16:44 | 03.08.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Автомобилният концерн BYD Co. увеличава своята преднина пред Tesla Inc. на пазара в Китай, след като американският производител на електромобили отчете за юли спад на доставките на произведените във фабриката в Шанхай превозни средства, съобщава Ройтерс.

Продажбите на Tesla се свиват с 31% през предходния месец спрямо юни, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). Това е първият месечен спад на компанията от декември насам.

През юли воденият от Илон Мъск концерн е доставил 64 285 превозни средства, което представлява ръст от 128% спрямо отчетените година по-рано 28 217 превозни средства. Ниската база за сравнение се дължи на факта, че по същото време през 2022 г. фабриката на Tesla изпитваше сериозни затруднения заради въведените от Шанхай строги анти-Covid мерки.

Междувременно BYD отчете 61% ръст на продажбите на електромобили и плъгин хибриди през миналия месец, като обемите достигат 261 105 превозни средства. От тях 18 169 автомобила са били изнесени за други пазари.

Продажбите на произведени в Китай електромобили на Tesla от началото на годината. Източник: Bloomberg Продажбите на произведени в Китай електромобили на Tesla от началото на годината. Източник: Bloomberg

CPCA ще публикува пълните данни за юли по-късно този месец, като се очаква продажбите на превозни средства, използващи нов вид енергия в Китай да достигнат 750 000 броя.

По-рано тази година Tesla даде приоритет на растежа на продажбите пред печалбата, затвърждавайки ролята си на най-големия автомобилен пазар в света, въпреки че китайските марки успяха за първи път да си осигурят над 50% от вътрешния пазар по отношение на продажбите през първото полугодие.

Американската компания разшири производствения капацитет на своята фабрика в Шанхай до 1,1 млн. превозни средства годишно.

Конкуренция от Германия

Въпреки че Tesla остава глобален лидер при продажбите на изцяло електрически модели, германският концерн BMW AG, който миналата година беше изместен от базираната в Остин, Тексас, компания като най-голям производител на луксозни коли в САЩ по пазарен дял, обяви, че увеличава разходите за разработване на електромобили, след като доставките на коли с този тип задвижване нараснаха двойно в рамките на групата през първото полугодие.

Само през второто тримесечие разходите за електромобили на BWM достигат 1,84 млрд. евро.

Делът на електрическите модели от общите продажби на концерна достига 13% за първото полугодие, водени от търсенето на i4 и iX3. BMW се стреми да увеличи този дял до една пета от общите доставки през 2024 г.

Компанията, наред с други производители, се опитват да настигнат Tesla, която продължава да трупа преднина при глобалните продажби, залагайки на агресивна ценова война.

BMW поддържа цените стабилни за своите изцяло електрически модели, изтъква главният изпълнителен директор Оливер Ципсе, добавяйки, че компанията в момента е „доста доволна“ от цените на своите електромобили в Китай.

Всички варианти на електромобилите на BMW носят печалба, която ще се увеличи, тъй като производителят вече е започнал да предлага изцяло електрически версии в своя по-висок сегмент, където са 7-Series и 5-Series, посочва от своя страна главният финансов директор на концерна Валтер Мертл.

Миналата година, за първи път от близо четвърт век, американски концерн успя да се пребори за първото място на американския пазар на луксозни автомобили, след като Tesla надви BMW по продажби. Германците бяха първи през предходните три години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:39 | 03.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още