Канадското правителство се готви да приеме правила, изискващи всички нови превозни средства, продавани в страната, да не отделят емисии до 2035 г., съобщава Bloomberg, цитирайки местни медии.
Федералното правителство ще обяви регламента, наречен „Стандарт за налагане на електрически превозни средства“, през следващите дни, с цел постепенно прекратяване на продажбата на нови превозни средства с двигател с вътрешно горене, информират Canadian Broadcasting Corporation и Toronto Star, цитирайки неназован високопоставен държавен служител.
Новите правила ще изискват превозните средства с нулеви емисии - които включват електрически превозни средства, водородни коли и плъгин хибриди - да съставляват 20% от всички продажби на нови автомобили през 2026 г., 60% през 2030 г. и 100% през 2035 г., изтъкват медиите.
Правителството също така иска да гарантира, че електромобилите са достъпни за потребителите в Канада на фона на опасенията относно липсата на доставки.
Автомобилните производители ще могат да трупат кредити при пускането на повече електрически превозни средства на пазара преди целевите дати, като и при инвестиране в канадската зарядна инфраструктура.
Говорител на министерството на околната среда и изменението на климата на Канада не е отговорил на запитване на Bloomberg за коментар.
По-рано Великобритания въведе подобен мандат за продажби на електромобили – включително цел за пълна електрификация на новите превозни средства в страната до 2035 г. Над десетина американски щати, включително Калифорния и Ню Йорк, приеха такива цели.
През април администрацията на президента на САЩ Джо Байдън предложи нови ограничения на емисиите от превозните средства, които ефективно ще принудят производителите на автомобили да електрифицират всеки две от три коли до 2032 г.
Фаворитът за кандидат-президент на Републиканската партия Доналд Тръмп превърна натиска към електрификация в автомобилния сектор в тема, с която критикува Байдън, като изтъква, че политиките ще доведат до по-високи разходи за купувачите в САЩ и загуба на работни места за местната индустрия.
Междувременно стратегията за внедряване на зарядни станции на канадския премиер Джъстин Трюдо е фокусирана върху изграждането на пунктове в обществено достъпни зони и многофамилни жилищни сгради, за което експертите предупреждават, че може да не е достатъчно за бързото увеличаване на приемането на електромобилите и за постигане на амбициозните цели на правителството в областта на климата.
Най-добрата възможност за Канада да ускори изграждането на своята зарядна мрежа е да се съсредоточи върху еднофамилните къщи, където се извършва над 80% от зареждането, изтъкват някои групи за застъпничество. Службата на главния одитор на страната и други групи обаче твърдят, че втората по големина държава в света по площ трябва да направи повече в отдалечените общности с ниски доходи - задача, с която частният сектор едва ли ще се захване.
Правителството на Трюдо планира постепенно да прекрати продажбите на нови лекотоварни превозни средства с двигател с вътрешно горене до 2035 г., част от по-широката цел на Канада за ограничаване на емисиите на парникови газове спрямо нивата от 2005 г. с най-малко 40% до 2030 г. Транспортът представлява 22% от емисиите на парникови газове в Канада.
Правителството на Трюдо трябва да подкрепи собствениците на по-стари имоти да модернизират своите електрически системи - работа, която струва 2000-3000 канадски долара, изтъква Даниел Бретон, главен изпълнителен директор на Electric Mobility Canada, група за застъпничество. Бретон също е съпредседател на правителствена работна група за зарядна инфраструктура.
„Хората изглежда забравят, че гръбнакът на инфраструктурата не е общественото зареждане, а домашно зареждане“, подчертава Бретон.


Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Осъждан за грабеж го направи отново! Удари варненец и му взе чанта с пари и документи
34-годишен задигна 2 бона от варненско казино
Среднощна трагедия край Варна! Мъж загина при пътен инцидент в Аксаково
Част от голям варненски квартал остава без вода днес
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
До 50 м е видимостта на магистрала "Тракия“ в Старозагорско
Скандали и шутове в пленарна зала между Радостин Василев и Гюнай Далоолу
Саркози продаде за дни над 100 000 от книгата си за затвора
Пеевски с Музей на сглобката в НС: Управлявахме заедно с тях СНИМКИ
МОН след скандала с камери в тоалетни: Срещу директора има сигнали само за учебния процес


преди 1 година До: evlogi ето ти и друг пример за комунист... https://***.spacexstats.xyz/#timelines-elon-musk-bet :D:D *** и му кажи на него колко чифта му трябват до 2026 :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: evlogi хахаха, цико номер 2... все едно у капиталистическите фирми не се прави план.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ей така ено време у нашенско петгодишните планове изискваха примерно да се произведат 1 млн чифта обувки 42 номер и 1 млн чифта обувки 45 номер, нищо, че на клинетите им трябваха 1.5 млн чифта обувки 42 номер и половин милион 45 номер.Ние комунизмът го изкарахме, явно сега е техен ред.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар