Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. успя да предотврати стачка на работниците в своите фабрики в Канада, след като постигна споразумение късно във вторник вечерта, удължавайки периода на преговори с 24 часа спрямо предходния краен срок, съобщава Bloomberg.
Unifor, канадският профсъюз на автомобилните работници, настоя за подобряване на пенсионните обезщетения, по-високи заплати и подкрепа за работниците по време на прехода към електрически превозни средства.
„Когато се изправи пред перспективата за тотална стачка на 5600 членове на Unifor във всеки един от обектите на Ford в Канада, компанията направи значително предложение на синдиката“, изтъкват от работническата организация. „Постигнатият напредък следва седмици на преговори на всяка подкомисия, местна и основна маса за икономически преговори“, става ясно още от съобщението.
Според Unifor преговорите са довели до „фундаментални, трансформиращи подобрения, които са насочени към нашите основни приоритети като пенсии, заплати и преход към електромобили“.
От своя страна Ford заяви, че е постигнал предварително споразумение за нови тригодишни трудови договори, обхващащо профсъюзните работници на компанията в Канада.
„Споразумението подлежи на ратификация от членовете на Ford-Unifor“, изтъква автомобилният производител, добавяйки: „За да спази процеса на ратифициране, Ford Canada няма да обсъжда спецификата на предварителното споразумение“.
Базираните в Детройт Ford, General Motors Co. и Stellantis NV са изправени пред заплахата от по-големи стачки на United Auto Workers (UAW) в САЩ. Близо 13 хил. работници напуснаха работа във фабрики на концерните в Мичиган, Мисури и Охайо, а президентът на UAW Шон Фейн обяви, че прекратяването на работната дейност ще разшири мащабите си в петък, ако не бъде постигнат „сериозен напредък“ в преговорите.
Фейн отхвърли предложението на Stellantis за увеличение на заплатите от 21% за членовете на UAW.
В Канада, вместо да преговаря с трите големи автомобилни производители наведнъж, Unifor избра Ford като „целева" компания за договаряне.
„Вярваме, че това споразумение ще затвърди основите, върху които ще продължим да се пазарим за по-добри условия за поколенията автомобилни работници в Канада“, изтъква президентът на Unifor Лана Пейн в отделно изявление във вторник.
Ford има един канадски монтажен завод, разположен в предградията на Торонто, в който работят около 3600 души. Там се сглобяват моделите Ford Edge и Lincoln Nautilus. Освен това компанията произвежда двигатели в Канада.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
преди 2 години До: Кисимов не рзбираме циганннски, пиши на български! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Обычные автопроизводители в Детройте (Ford, GM) платят в среднем рабочим по $66 в час, а Илон Маск в Tesla - $45. После удовлетворения всех требований профсоюза UAW средние почасовые затраты на рабочую силу для компаний Детройта вырастут до $136. Рабочие Tesla не вступали в профсоюз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар