Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. успя да предотврати стачка на работниците в своите фабрики в Канада, след като постигна споразумение късно във вторник вечерта, удължавайки периода на преговори с 24 часа спрямо предходния краен срок, съобщава Bloomberg.
Unifor, канадският профсъюз на автомобилните работници, настоя за подобряване на пенсионните обезщетения, по-високи заплати и подкрепа за работниците по време на прехода към електрически превозни средства.
„Когато се изправи пред перспективата за тотална стачка на 5600 членове на Unifor във всеки един от обектите на Ford в Канада, компанията направи значително предложение на синдиката“, изтъкват от работническата организация. „Постигнатият напредък следва седмици на преговори на всяка подкомисия, местна и основна маса за икономически преговори“, става ясно още от съобщението.
Според Unifor преговорите са довели до „фундаментални, трансформиращи подобрения, които са насочени към нашите основни приоритети като пенсии, заплати и преход към електромобили“.
От своя страна Ford заяви, че е постигнал предварително споразумение за нови тригодишни трудови договори, обхващащо профсъюзните работници на компанията в Канада.
„Споразумението подлежи на ратификация от членовете на Ford-Unifor“, изтъква автомобилният производител, добавяйки: „За да спази процеса на ратифициране, Ford Canada няма да обсъжда спецификата на предварителното споразумение“.
Базираните в Детройт Ford, General Motors Co. и Stellantis NV са изправени пред заплахата от по-големи стачки на United Auto Workers (UAW) в САЩ. Близо 13 хил. работници напуснаха работа във фабрики на концерните в Мичиган, Мисури и Охайо, а президентът на UAW Шон Фейн обяви, че прекратяването на работната дейност ще разшири мащабите си в петък, ако не бъде постигнат „сериозен напредък“ в преговорите.
Фейн отхвърли предложението на Stellantis за увеличение на заплатите от 21% за членовете на UAW.
В Канада, вместо да преговаря с трите големи автомобилни производители наведнъж, Unifor избра Ford като „целева" компания за договаряне.
„Вярваме, че това споразумение ще затвърди основите, върху които ще продължим да се пазарим за по-добри условия за поколенията автомобилни работници в Канада“, изтъква президентът на Unifor Лана Пейн в отделно изявление във вторник.
Ford има един канадски монтажен завод, разположен в предградията на Торонто, в който работят около 3600 души. Там се сглобяват моделите Ford Edge и Lincoln Nautilus. Освен това компанията произвежда двигатели в Канада.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си
преди 2 години До: Кисимов не рзбираме циганннски, пиши на български! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Обычные автопроизводители в Детройте (Ford, GM) платят в среднем рабочим по $66 в час, а Илон Маск в Tesla - $45. После удовлетворения всех требований профсоюза UAW средние почасовые затраты на рабочую силу для компаний Детройта вырастут до $136. Рабочие Tesla не вступали в профсоюз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар