IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайски автомобилни марки страдат от производствените проблеми на Huawei

Прекъснатите доставки на изчислителен модул на технологичната компания спъват производствените планове на автомобилните концерни

21:50 | 31.01.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Някои китайски автомобилни компании трябваше да забавят доставките на своите водещи модели поради производствени проблеми с изчислителен модул, произведен от технологичния гигант Huawei, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с въпроса.

Changan Auto и Chery Auto, които си партнират с Huawei в разработването на своите премиум марки електрически превозни средства – са подали жалби и водят преговори за разрешаване на проблема.

Серес, по-малък производител на автомобили по обем на продажбите, също е бил засегнат, добавят източниците.

Изчислителният модул, наречен MDC 810, намира приложение в усъвършенстваните системи за подпомагане на водача и заема централно място в амбициите на Huawei да стане доминиращ доставчик на софтуер и компоненти за интелигентни електрически превозни средства.

Проблемът с производството е свързан с недостиг на компонент, който присъства в MDC 810, разкрива един от източниците.

Това се случва в момент, когато Huawei се стреми да привлече повече инвеститори за своето бизнес звено Intelligent Automotive Solution (IAS), което планира да отдели. Changan Auto заяви, че ще се стреми да притежава до 40% от новата компания.

Трите модела, които са били засегнати от производствените затруднения на Huawei, са пуснати на пазара през последното тримесечие на 2023 г.

Седанът Avatr 12 на Changan, на цена от 300 800 юана (41 880 долара), регистрира над 20 000 поръчки към 1 декември.

Вицепрезидентът на Avatr Ли Пънчън посочи на събитие преди седмица, че "предизвикателствата в доставките на ключови компоненти" са основен фактор за забавянето на доставките от средно две седмици. Той не спомена Huawei.

Avatr планира да компенсира купувачите с до 15 000 юана за закъснели доставки.

Седанът Luxeed S7 на Chery - първият модел за марката Luxeed – регистрира около 20 000 поръчки към 28 ноември.  От компанията изтъкват, че купувачите могат да бъдат компенсирани с до 10 000 юана, ако не успеят да получат навреме S7. Моделът се предлага на цена от 249 800 юана.

Марката беше представена през ноември, силно рекламирана от Huawei и неговия изпълнителния директор Ричард Ю, който твърдеше, че S7 ще победи луксозния Model S на Tesla по производителност и доступност.

Seres, който пусна своя SUV Aito M9 през декември, се очакваше да достави първата си партида от 2000 автомобила до 26 януари на купувачите, но не успя да постигне тази цел, посочва един от източниците. Aito M9 се предлага на цена от 469 800 юана.

Седанът Alpha S на BAIC ARCFOX, пуснат на пазара през 2021 г., също използва модула MDC 810. Двама източници разкриха, че проблемните доставки на MDC 810 са повлияли на производството на Alpha S.

MDC 810 позволява на производителите на автомобили да предлагат така наречените функции за интелигентно шофиране, които включват автономно шофиране по магистрали и помагат на шофьорите да се ориентират в задръстванията, подобно на Autopilot при Tesla.

В Китай - най-големият автомобилен пазар в света - където стотици електрически и хибридни превозни средства се състезават за вниманието на потребителите, подобни характеристики са се превърнали в основна точка за продажба и са ключова причина, поради която производителите търсят партньорство с Huawei, изтъкват анализатори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:30 | 31.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още