Ново проучване, направено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), установи, че има съществено разминаване между информацията от производителите на автомобили и действителните емисии, които техните превозни средства отделят, пише Euractiv.
Разликата между официалните и реалните данни относно автомобилните емисии се е разширила с 80% през последните пет години въпреки наличието на напреднали процедури за тестване.
Анализът на ICCT показва, че когато се сравняват официалните и реалните стойности на емисиите на въглероден диоксид (CO2) при леките автомобили в Европа, цифрите не съвпадат.
ICCT проследява различията в емисиите на превозни средства от 2010 г. През 2022 г. е отчетена разлика от 14% при леките коли, регистрирани в Германия, спрямо 8% за 2018 г.
Без противодействия официалните стойности на въглеродните емисии ще изгубят своето значение по отношение на реалните данни, изтъква Ян Дорноф, учен от ICCT и съавтор на доклада.
„Това ще подкопае усилията на ЕС за намаляване на свързаните с транспорта въглеродни емисии и ще доведе до това потребителите да плащат повече от очакваното за гориво“, добавя Дорноф.
Проучването анализира данните за емисиите на CO2, докладвани от Европейската агенция по околна среда, заедно с информация за реалния разход на гориво от повече от 160 хил. коли с двигатели с вътрешно горене и хибридни автомобили.
Ревизирано тестване
След скандала „Дизелгейт“ от 2015 г., при който беше установено, че големи автомобилни производители като Volkswagen са използвали нерегламентирани устройства, за да манипулират данните относно стойностите на емисиите при лабораторни тестове, започна преразглеждане на цялостната методология в Европа.
През септември 2017 г. беше въведена Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP), която беше договорена на ниво ООН. Тестът е проектиран да бъде по-представителен относно реалните емисии при шофиране от своя предшественик.
Но въпреки по-строгата методология разликата между тестовете и емисиите в реалния свят отново се разширява, показва проучването на ICCT.
След въвеждането на WLTP стойностите на емисиите на CO2 от автомобили са намалели със 7,3% между 2018 г. и 2022 г. Последният анализ обаче установява, че емисиите в реално отношение са намалели само с 2,3% за същия период.
Съгласно законодателството на ЕС от 2021 г. новите превозни средства трябва да използват устройства за „наблюдение на разхода на гориво на борда“ (OBFCM), които проследяват ефективността на емисиите на превозните средства в реални условия. Очаква се това да осигури информация за мониторинга на CO2 от 2030 г., след като бъдат събрани достатъчно данни за идентифициране на тенденциите.
Не напълно представителни
Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), лобистка група, представляваща производителите на автомобили в региона, се противопостави на проучването, твърдейки, че данните на ICCT за реалните емисии на CO2 „не са напълно представителни“.
„Единственият официален източник на такива данни в ЕС е мониторингът на разхода на гориво на борда. Като се има предвид, че данните за OBFCM се събират едва от 2021 г., няма достатъчно информация, за да се опишат точно тенденциите във времето, предложени от ICCT“, изтъква говорител на ACEA пред Euractiv.
Тестът WLTP определя стойностите на CO2 чрез измервания в контролирана лабораторна среда, която има за цел да възпроизведе моделите на шофиране в реалния свят, доколкото е възможно. Говорителят на ACEA каза, че основната цел на такива лабораторни тестове е да се даде възможност на клиентите да правят сравнения между разхода на гориво на превозните средства и емисиите на CO2.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
преди 1 година Отново ни пробутват вкиснат "зелен хайвер". СО2 не само не е вреден газ, но без него растителността на Земята ще загине, а заедно с нея и всичко живо. Климатичните промени не зависят от никакви парникови газове, макар че ни пробутват като такива почти всякакви газове. Метанът бил много опасен, та да затрият говедата и пр. дивотини. В горното писание освен СО2 не срещнах нито един наистина опасен газ, като NO, примерно или SO2, СО и пр. Скоро такива ще трябва да ги ловим като бесни кучета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Аспарухчо, бате, я обясни каква е разликата между "цифра" и "число"?! Че масово не я знаете! отговор Сигнализирай за неуместен коментар