Базираната в Нидерландия автомобилна група Stellantis NV се подготвя за трудна година с по-голямо производство на автомобили в световен мащаб, което ще натежи върху цените, пише Bloomberg.
Компанията ще се противопостави на насрещните ветрове с редица нови модели и ще заложи на гъвкави опции, посочи главният финансов директор Натали Найт.
„Средата на предлагане се нормализира, както и ценовите условия“, заяви Найт по време на разговор с журналисти относно финансовото представяне на компанията. „Устойчиви сме на това, което смятаме, че ще бъде доста бурна година“.
Автомобилните производители са изправени пред забавяне на растежа на продажбите на електромобили, засилваща се конкуренция в лицето на китайските концерни и проблеми във веригата на доставки.
Междувременно главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес се подготвя за повече придобивания, които трябва да помогнат на групата да се справи по-добре с редица предизвикателства по време на електрификацията и цифровия преход.
Рентабилността на Stellantis постепенно започва да се понижава спрямо високите нива, които концернът отчете през 2021-2022 г. През втората половина на миналата година маржът на оперативната печалба падна до 11,2% спрямо отчетените преди година 12,3%.
Работническите стачки в САЩ са отговорни частично за спада, въпреки че производителят също губи пазарен дял на ключови пазари - Северна Америка и Европа.
Сред по-меките перспективи Stellantis очерта по-ниските разходи за суровини и логистика като положителни, както и факта, че компанията успява да се справи с ефектите от стачките в САЩ, които засегнаха производството, изтъква Найт.
Коригираната оперативна печалба на групата за втората половин на 2023 г. падна с 10% до 10,2 млрд. евро. Stellantis също така обяви обратно изкупване на акции за 3 млрд. евро.
За тази година компанията очаква да си осигури най-малко двуцифрен оперативен марж и положителен индустриален свободен паричен поток.
Миналата седмица Stellantis отхвърли слуховете за сливане с френския концерн Renault, след като в медийното пространство се появи информация за водено от Франция обединение между компаниите.
Председателят на Stellantis Джон Елкан обяви, че компанията майка на Peugeot и трети по големина автомобилен производител в света по продажби, е фокусирана върху изпълнението на своя дългосрочен бизнес план.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат