Италиано-френската автомобилна група Stellantis ще инвестира 103 млн. евро в своето съоръжение в Сентготхард, Унгария, за да увеличи производствения капацитет на модули за електрическо задвижване (EDM), съобщава Ройтерс.
Решението трябва да помогне на Stellantis да разшири портфолиото си от електрически модели.
Инвестицията е третата за групата в производствено съоръжение за EDM след тези в Тремери-Мец, Франция, и Индиана, САЩ.
Освен това Stellantis се стреми през 2024 г. да увеличи производството на следващо поколение електрически трансмисии с двоен съединител (eDCT) за хибридни и плъгин хибридни превозни средства в своето съоръжение в комплекса „Мирафиори“, Италия.
Базираната в Нидерландия компания очаква разширяването да я доближи до целите ѝ за пълна електрификация на своята продуктова гама в Европа до 2030 г. Stellantis инвестира 50 млрд. долара в този процес.
Разширяването на завода в Сентготхард, който в момента произвежда двигатели с вътрешно горене, ще включва обработка на ключови компоненти и окончателно сглобяване и тестване на EDM.
Очаква се производството на тези модули в завода да започне в края на 2026 г.
EDM съчетава в себе си електродвигател, скоростна кутия и силова електроника, използвана както в изцяло електрически, така и в хибридни задвижвания, които помагат за осигуряване на голям въртящ момент, като същевременно поддържат ефективността на системата.
Междувременно Унгария продължава да привлича чуждестранни инвестиции в своята растяща електромобилна индустрия. През последните шест години страната е привлякла над 14 млрд. евро преки чуждестранни инвестиции (ПЧИ) само в сектора на батериите, изчислява Ройтерс.
Големите инвестиции като цяло се класифицират като такива, когато са на стойност над 5-10 млн. евро, вариращи в зависимост от редица фактори като създадени работни места.
Mercedes-Benz преоборудва фабриката си в Кечкемет, за да може да произвежда електрически автомобили, а Audi, част от групата на Volkswagen, произвежда автомобили и електрически двигатели в Гьор.
Китайският производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) се ангажира да построи завод в Унгария за над 7 млрд. евро, като годишният производствен капацитет на съоръжението се очаква да достигне 100 гигаватчаса.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа