Европейските производители на автомобили изпитват трудности в адаптацията към новите тенденции в електромобилността, защото подходът им е доста консервативен, което прави адаптацията по-трудна. Необходимо е да са по-бързи в промените, защото китайската конкуренция се движи с твърде бързи темпове, а превозни средства от азиатската държава могат да се видят масово на европейските пазари.
Това коментира Илия Левков, председател на управителния съвет на Индустриален клъстер Електромобили, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Според него единственият изход за европейските производители е бърза адаптация, която ако не бъде предприата, се очакват фалити. „Европейските производители трябва да бъдат доста по-гъвкави и по-адаптивни, защото инвазията е не само от Китай, тя е и от САЩ. Американските производители също не спят и действат на тема цени и качество", каза гостът в предаването.
По думите му субсидиите "малко замъглиха пазара и дадоха възможност някои да се възползват". Според Левков обаче "вече на голата поляна на конкуренцията нещата не търсят подобен тип подкрепа. Или сте добър с добри цени и добър продукт, или просто губите състезанието“.
Китайската електромобилна експанзия в Европа вече е факт, тъй като европейските производители пропуснаха своя шанс да се наложат като лидери в електромобилността, коментира Левков. По думите му китайските електромобили вече превъзхождат европейските по развитие на технологията и цена.
"Разследването на ЕК, което ще продължи до ноември, ще доведе до намаляване на конкурентоспособността на някои производители и до размествания в световен мащаб на пазара на електромобили", прогнозира Левков. По негово мнение през 2024 г. китайските производители на автомобили ще бъдат номер едно, независимо от това какви мерки ще вземе Европейската комисия след разследването си.
„ЕК достатъчно тромаво и бавно взема решение, така че тази година със сигурност китайския електромобилен гигант BYD и ако Xiaomi навлезе на европейския пазар ще жънат огромни успехи за разлика от другите автомобилни производители, които все още много трудно се адаптират към новите пазарни изисквания и условия.“
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
преди 1 година Проблемът не е къде са произведени, а че са електрически ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Всъщност все едно чета брокер на имоти, които постоянно си плащат,,за да са тук. Акабализми, приказки и предания. Еее,,и някой лев от братски Китай за разпространяването им. Всъщност си има статистика и те показва 2 (ДВА)% пазарен дял на китайските щайги в Европа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година в ЕС има 200 млн леки коли.Вероятно една на хиляда от тях е китайска.Масово се били срещали.Пресолил манджата тоз с.ульо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар