Northvolt AB отчете нарастваща загуба за миналата година, тъй като компанията изпитва затруднения да увеличи производството на батерийни клетки за електрически автомобили във фабриката си в Швеция, съобщава Bloomberg.
Оперативната загуба на производителя се е утроила до 1,03 млрд. долара за миналата година. Главният изпълнителен директор Петер Карлсон казва, че компанията е трябвало да се справя с „множество предизвикателства и неуспехи“, докато се стреми да увеличи производството в своята фабрика.
„Цялостната посока е към по-стабилно производство“, изтъква Карлсон в годишния отчет на компанията. „Въпреки че предизвикателствата остават, очаквам положителната възвращаемост да бъде увеличена, докато се придвижваме към пускането на допълнителни производствени блокове в Northvolt Ett и нови фабрики в бъдеще“, добавя той.
Приходите леко се повишават до 128 млн. долара спрямо 107 млн. долара за 2022 г.
Най-важният европейски производител на батерии изпитва проблеми при премиването си към пълномащабно производство, като регионът изостава от азиатските конкуренти.
Клиенти като Scania на Volkswagen AG се оплакаха от забавяне на доставките, докато BMW AG се отказа от поръчка на батерии на стойност 2 млрд. евро поради проблеми с качеството, нанасяйки удар на усилията на региона да създаде независима верига на доставки за електромобили и свързаните с тях части.
В по-широк план Northvolt е изправена пред предизвикателства от притока на по-евтини батерии от Китай, където производители като BYD Co. са усъвършенствали така наречените литиево-желязо-фосфатни батерии. Търсенето на електромобили също се охлажда, което кара производители на автомобили като Mercedes-Benz Group AG и марката Audi на VW да коригират плановете си за електрификация.
Все пак във вторник Northvolt заяви, че се стреми към 25% пазарен дял в Европа до края на десетилетието, което се равнява на около 150 гигавата производствен капацитет. Освен завода си в Северна Швеция, компанията развива фабрика с Volvo Car AB близо до Гьотеборг, както и обект в Хайде, Германия. Тя също така се ангажира да построи завод в Монреал, Канада.
Миналия месец Bloomberg съобщи, че плановете за първично публично предлагане (IPO) са били отложени за следващата година поради предизвикателния пазар на листвания и оперативните трудности при увеличаването на производството.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 1 година Тези приятели се нуждаят да им бъде обяснено на живо. Ако не са тежко неадекватни, ще разберат инще се справят. Иначе, затварят врати и не мрънкат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар