Най-големите икономики в Европейския съюз (ЕС) харчат 42 млрд. евро годишно за субсидиране на служебни автомобили, работещи с изкопаеми горива, показва ново проучване, поръчано от екологичната група Transport & Environment (T&E), която призовава за повече субсидии за електромобили.
Фирмените автомобили представляват около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа, съобщава Ройтерс.
Италия предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, работещи с изкопаеми горива, следвана от Германия, която осигурява 13,7 млрд. евро, показва проучването на консултантската фирма Environmental Resources Management (ERM).
Франция и Полша предоставят съответно 6,4 млрд. евро и 6,1 млрд. евро годишно.
Компаниите предлагат служебни автомобили като привилегия за някои служители, често със значителни допълнителни държавни бонуси, включително компенсиране на потребителски данъци и ползи от потреблението на гориво.
Около 15 млрд. евро отиват за субсидиране на SUV автомобили, установява проучването. Шофьорите на служебни автомобили получават средна годишна данъчна отстъпка от 6800 евро, варираща до 21 600 евро за силно замърсяващи по-големи модели.
„Това е напълно нелогично и напълно неприемливо предвид факта, че все още наливаме милиарди евро на данъкоплатците в технология, която напълно противоречи на програмата за зелен преход на Европейската комисия“, посочва Стеф Корнелис от T&E пред Ройтерс.
Проучването е публикувано на фона на спада на продажбите на електромобили в Европа. Отливът отразява все още високите цени на колите с това задвижване спрямо конвенционалните модели, като липсата на стимули само засилва тенденцията.
Продажбите на изцяло електрически автомобили се сринаха с 43,9% в ЕС през август, тъй като най-големите му пазари - Германия и Франция - отбелязаха спад от съответно 68,8% и 33,1%, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).
Проучването на ERM установи, че финансови стимули за преминаване към електромобили за шофьорите на служебни автомобили се предоставят само в бившата членка на ЕС Великобритания.
Председателят на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен посочва пред новия еврокомисар по въпросите на климата Вопке Хукстра в писмо от 17 септември, че един от приоритетите му ще бъде да предложи как постепенно да се премахнат субсидиите за изкопаемите горива.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?


преди 1 година Ето още едно рекламно-хвалебствено видео, което загледах до 15 минута - не искам да коментирам, нека всеки си направи сам изводите: https://youtube.com/watch?v=GPzln-9ifxs отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година С други думи: в Германия все повече купувачи на електромобили се отказват от тях и преминават на двигатели с вътрешно горене. За първите 9 месеца на 2024 година това са направили 34% от закупилите електрически автомобили. За 2021 този група купувачи е съставлявала само 15%. Изследването показва, че 30% от хората биха закупили електромобил само ако закона ги задължава. 47% от анкретираните казват, че електромобилите са по-малко добри или такива, които изобщо не са добри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Bce пoвeчe отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Bce пoвeчe отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: кръпко: https://mercedes-benz.bg/models/c-class-w206/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: пръдко: Имаш ли книжка? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Tikva007 Педро скъзито, само дето немският дарак е от два до пет ПЪТИ по-скъп, почти нема багажник, и с него в доста от европейските градове не можеш да влезнеш в центъра заради еко нормите му. И нема ти казвам ква теснотия е вътре. Сравняваш ябълки с круши. Женя (ватмана) кво кара сега? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ето едно хвалебствено видео как изглежда едно пътуване София-Варна-Бургас-София с Tesla Model Y, струваща около 50,000 долара: https://youtube.com/watch?v=9O-KRLXH1DY Принципно няма проблем, ако не броим това, че водачът се занимава през целия път с изчисления и планиране, сиреч - с колата. И да си представим, как би протекло същото пътуване с Мерцедес С220 CDI, купен за същите пари. Ето това разбраха потребителите и реагираха. Бъдещето е на електричеството, но ще си дойде в процеса на еволюция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Продажбите на изцяло електрически автомобили се сринаха с 43,9% в ЕС през август, тъй като най-големите му пазари - Германия и Франция - отбелязаха спад от съответно 68,8% и 33,1%, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители* - Сринаха се, защото се натрупа потребителски експериънс и се разбра, че комплексно сравнени в ежедневната експлоатация, при равни и дори по-високи начални цени, електрокарите не дават никакви съществени предимства, а напротив. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година ето това е най безсмисленото проучване и статия които съм виждал... отговор Сигнализирай за неуместен коментар