Европейските компании ще трябва да свикнат с по-ниските маржове, които отчитаха преди бума на потреблението на автомобили в Китай. Този коментар в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria направи Константин Томов, автор и продуцент на предаването "Колела", Според него Китай вече няма да заема ролята на пазар, на който европейските автопроизводители ще продават колите си. „Пекин дава ясна заявка, че се позиционира по-скоро като конкурент, отколкото като потребител на европейския автомобилен сектор“, посочи той.
Томов обясни, че европейските компании се обявиха против налагането на мита срещу вноса на електромобили от Китай, защото водещите германски производители имат заводи там, от които често внасят и в Европа. Според него европейската индустрия трябва да стане по-конкурентоспособна, а това няма да се случи чрез налагането на мита.
„Европейската индустрия не се нуждае от тази изкуствена защита, а се нуждае от ясна законова рамка – какво ще се случи в следващите години, за да може да го планира и да е подготвена. Европейските политици 15 години даваха много смесени сигнали, като сменяха генералната линия. В тази непредсказуема рамка европейските компании не могат да бъдат конкурентни на китайските, които работят в пълен унисон с правителството“, обясни Томов.
Той напомни, че има спекулации, че европейските производители залагат на дългосрочна стратегия, в която ще надделеят заради привлекателността на марките си електромобили, но прогнозира, че китайските им конкуренти ги настигат изключително бързо в тази област.
Томов смята, че ключът се крие в захранването на тези електромобили и това, че Китай има достъп до по-добри батерии. Според експерта Европа все още не успява да създаде успешно предприятие, което да произвежда батерии за електромобили.
Какво е автомобилното бъдеще на Европа? Каква е новата формула за автомобилните изложения? На какъв етап е развитието на на електромобилите в трите германски гиганта? Ще успее ли компанията VW да създаде електрическите коли изцяло сама? Ще се включи ли в срок BMW с представянето на електромобилите си?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да намерите тук.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България