Акционерите на Northvolt AB одобриха плана на фалиралия производител на електромобилни батерии да продължи да изгражда клетки, докато търси ново финансиране за преструктуриране, съобщава Bloomberg.
Акционерите са подкрепили идеята Northvolt да продължи да упражнява своята основна дейност на извънредно заседание в Стокхолм, изтъква самата компания.
Първоначално гласуването беше насрочено за декември съгласно шведския закон, който изисква одобрението на акционерите за продължаване на дейността, когато собственият капитал на дадено предприятие падне под половината от тази на регистрирания акционерен капитал.
Въпреки че Northvolt описва гласуването като „процедурно“, процесът рискува да помрачи опитите на компанията да продължи и да рестартира финансите си съгласно заявлението за защита от фалит, набирайки пари в брой и освобождавайки се от дългове за милиарди долари. Алтернативата е ликвидация и край на най-голямата надежда за Европа по отношение на изграждането на местно производство на батерии за клиенти като производителя на камиони Scania CV AB.
„Това е положителен резултат, който демонстрира подкрепата на нашите акционери, докато се стремим да реализираме амбицията си и да увеличим максимално нашата стойност“, изтъква компанията.
Northvolt, чиито основни акционери са Volkswagen AG и отдела за управление на активи на Goldman Sachs Group Inc., подаде заявление за защита от фалит в САЩ през ноември при натрупан дълг от 5,84 млрд. долара, довеждайки своята криза до един от най-големите фалити за 2024 г.
Компанията получи около 245 млн. долара финансиране при фалит и продължава да произвежда батерийни клетки в основния си завод в Шелефтеа, Швеция, която се намира близо до Арктическия пояс. Нейната цел е да набере средства от още един кръг на финансиране и да излезе от несъстоятелност до края на първото тримесечие.
Въпреки че мисията ѝ беше да създаде независима и устойчива европейска верига на доставки на електромобилни батерии, Northvolt наскоро заяви, че обсъжда потенциални връзки с азиатски конкуренти, тъй като търси решение на финансовата криза.
Пример за подобно партньорство предложи словашкият стартъп за батерии InoBat, ръководен от изпълнителния директор Мариан Бочек, който трябваше да премине през редица предизвикателства, за да си осигури финансиране, докато петият по големина производител на батерии в Китай Gotion купи 25% дял в компанията през 2023 г. Компаниите създадоха съвместно предприятие за изграждане на европейски гигафабрики за батерии.
InoBat разполага с пилотна производствена линия за високопроизводителни батерии близо до Братислава и също така ще играе роля на „европейското лице“ на Gotion за по-големите гигафабрики, изтъква Бочек.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert