Ръководството на Volkswagen ще понижи трудовите си възнаграждения с над 300 млн. евро до 2030 г., изтъква директорът „Човешки ресурси“ Гунар Килиан в интервю за Braunschweiger Zeitung. Той не посочва каква част от мениджмънта на германския концерн е засегната от съкращенията на заплатите.
Килиан не определя количеството финансов принос на борда на директорите, но добавя, че е „непропорционален на приноса на ръководството и служителите“ – т.е. размера на съкращенията сред директорите ще са още по-големи, като се имат предвид техните заплати.
Малко преди коледните празници, след дълги и изтощителни преговори, компанията и синдикалните представители постигнаха споразумение относно обявената преди това програма за преструктуриране, която цели да съкрати 35 хил. работни места в Германия до 2030 г. Това трябва да се случи без ограничаване на производствените мощности в страната.
Съкращенията на работни места засягат особено силно Долна Саксония
Според Килиан 29 хил. работни места, повече от 80% от предвидените съкращения на работната сила, ще бъдат премахнати в провинция Долна Саксония. Volkswagen разполага с около 130 хил. служители в Германия и около 100 хил. в тази провинция.
Очаква се програмата за икономии и постигнатия през декември нов колективен договор да намалят разходите с над 4 млрд. евро годишно в рамките на групата. От тях 1,5 млрд. евро ще дойдат от съкращения на работната сила, изтъква германското издание Wirtschafts Woche.
Тъй като Volkswagen страда от излишен капацитет, компанията иска да го намали с над 700 хил. превозни средства в своите германски фабрики.
Основният завод на концерна във Волфсбург също ще бъде засегнат. Очаква се около 4000 работни места да бъдат премахнати в отдела за технологично развитие там, посочва Wolfsburger Allgemeine.
Около 100 хил. служители на компанията стачкуваха през ноември - най-мащабният протест в 87-годишната история на автомобилната компания. Те бяха категорично против идеите за намаляване на заплатите, съкращаването на производството и затварянето на заводи в Германия - за първи път в историята на компанията.
Споразумението беше приветствано от икономическия министър на Германия Роберт Хабек.
"Сега трябва да работим заедно, за да подновим и укрепим конкурентоспособността на автомобилната индустрия и да дадем нов тласък на електрическата мобилност", изтъква икономическото министерство.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво