Volkswagen Group иска да компенсира потреблението на енергия от своите електрически автомобили, които все още разчитат на конвенционално електричество, генерирано от изкопаеми горива. Компанията инвестира милиони евро за тази цел, съобщава германската медия NTV.
Въпреки скорошната стагнация в търсенето на електрически автомобили, Volkswagen продължава да инвестира във вятърна и слънчева енергия. „Успоредно с продажбите на модели от семейството ID, планираме да разширим допълнително ангажимента си в областта на възобновяемите енергийни източници с всяка следваща година“, изтъква Андреас Волинген, главен стратег в едноименната марка на групата.
Volkswagen не предоставя подробности относно нови проекти или конкретни цели за разширяване. Всичко зависи от това как се развива търсенето на електрически автомобили.
Най-големият производител на леки коли в Европа обяви през 2020 г., че ще инвестира общо 40 млн. евро в нови вятърни и соларни паркове в Европа до края на 2025 г. При прилагането на този план компанията разчита на сътрудничество с местни енергийни доставчици. Първият проект, съвместно разработен с RWE, беше въведен в експлоатация в края на 2021 г. Сега Volkswagen има 26 работещи системи в девет европейски страни, включително 8 вятърни и 18 соларни парка, посочва Волинген.
Става въпрос за „мащабно разширяване на европейските вятърни и соларни паркове“, като целта е да се даде възможност на електрическите превозни средства да работят без да използват въглеродно интензивно електричество, подчертава Волинген.
С новите вятърни и соларни паркове групата иска да компенсира потреблението на енергия от електрическите автомобили на едноименната марка, които все още се задвижват от генерирана от изкопаеми горива електроенергия.
Като цяло възобновяемите системи на Volkswagen са осигурили 1,1 тераватчаса енергия към мрежата през 2024 г. Това съответства на потреблението на около 300 000 домакинства.
Групата успя да продаде 745 000 електромобила в глобален план през предходната година, като делът от общите продажби е малко под 20%.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа