IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Hyundai Motor прогнозира по-бавен ръст на приходите си през 2025 г.

Южнокорейската автомобилна компания не отговори на прогнозите за печалбата си през четвъртото тримесечие

08:25 | 23.01.25 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor очаква ръстът на продажбите ѝ през 2025 г. да се забави наполовина поради свиването на търсенето на автомобили и нарасналата конкуренция. Тя обяви спад на печалбата със 17% през четвъртото тримесечие, предава Ройтерс.

Hyundai, която заедно с филиала си Kia е третият по големина автомобилен производител в света от гледна точка на продажби, прогнозира, че приходите ѝ през 2025 г. ще нараснат с 3% до 4% тази година спрямо 7,7% година по-рано. Тя очаква оперативният ѝ марж да бъде в диапазона 7-8%, което е спад спрямо 8,1% през 2024 г.

„Несигурността за бизнеса нараства тази година“, коментира Hyundai, като се позова на забавянето на големите пазари, намаляващото търсене на електромобили и макроикономическата нестабилност.

Световните автомобилни компании се готвят за политическа несигурност в САЩ, втория по големина пазар на автомобили в света, която може да подкопае търсенето, след като тази седмица американският президент Доналд Тръмп заяви, че може да наложи вносни мита от 25% на Канада и Мексико от 1 февруари.

Тръмп съобщи още, че ще обмисли да отмени данъчните облекчения за покупки на електромобили. Северна Америка и Южна Корея са двата най-големи пазара за Hyundai и Kia.

Hyundai обяви оперативна печалба от 2,8 трлн. вона (1,95 млрд. долара) за октомври-декември, след като е вложила повече средства в промоции на забавящия се автомобилен пазар.

Резултатът е по-нисък от средно 3,2 трлн. вона, прогнозирани от 24 анализатори, участвали в допитване на LSEG SmartEstimate, която подбира анализатори с по-последователно точни прогнози.

Книжата на Hyundai поскъпнаха с 1,4% след обявяването на резултатите.

През тримесечието продажбите на компанията в света са намалели, след като стабилните продажби в САЩ и Индия са били неутрализирани от вялото търсене в Южна Корея, Европа и Китай.

По-слабата местна валута спрямо американския долар е помогнала за повишението на печалбата, която Hyundai е върнала в страната си, но също така е увеличила чуждестранния дълг и свързаните с него финансови разходи, което е натежало върху печалбата, отбелязват анализатори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:25 | 23.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още