Hyundai Motor Group се ангажира да инвестира рекордните 24,3 трлн. вона (16,6 млрд. долара) в Южна Корея през 2025 г., за да подсили своята конкурентоспособност на фона на несигурната глобална бизнес среда, съобщава Fortune.
Годишният инвестиционен план е с над 19% повече спрямо миналогодишната местна инвестиция от 20,4 трлн. вона.
Решението е взето с убеждението, че последователните и стабилни инвестиции са от решаващо значение за преодоляване на нарастващата несигурност и осигуряване на бъдещи двигатели на растежа, изтъква групата, цитирани от агенция Yonhap.
От планираните разходи 11,5 трлн. вона ще бъдат насочени към научноизследователска и развойна дейност за разработване на превозни средства от следващо поколение и основни технологии, като други 12 трлн. вона са разпределени за електрификация на портфолиото и за разширяване на производствените мощности, а 800 млрд. вона са предвидени в бюджета за бъдещи бизнеси като изкуствен интелект (AI).
По отношение на научноизследователската и развойна дейност групата ще се фокусира върху разработването на по-конкурентоспособни изцяло електрически, софтуерно дефинирани и задвижвани с водород превозни средства, за да осигури бъдещ двигател на растежа.
За да се подготви за предстоящата епоха на електромобилите, Hyundai Motor има за цел да подсили гамата си електромобили с 21 нови модела до 2030 г., като дъщерното дружество Kia Corp. планира да пусне отделно 15 модела с батерии до 2027 г.
Що се отнася до разширяването на съоръженията, производителите ще продължат да инвестират в своите местни заводи за производство на електромобили въпреки временното забавяне на продажбите на електромобили, добавя групата.
Kia планира да завърши своя завод Hwaseong EVO, който се намира на около 40 км южно от Сеул, през втората половина на годината, за да започне производството на персонализирани батерийни електромобили (PBV). PBV позволяват на пътниците да се насладят на персонализирани услуги, докато пътуват. Тези превозни средства могат да функционират като ресторант, кафене и хотел, или дори като клиника или аптека, в допълнение към стандартното.
Hyundai изгражда завод само за електромобили в Улсан, където се намират основните заводи на производителя, разположени на около 305 км югоизточно от Сеул, с цел да започне производството на различни модели в началото на следващата година.
800 млрд. вона ще бъдат изразходвани за повишаване на конкурентоспособността на бъдещите бизнеси на групата, които включват AI и автономен транспорт.
Миналата година Hyundai Motor постигна добри резултати в различни сектори, подкрепени от силните бизнес резултати. Въпреки това, предвид неочакваните предизвикателства в бизнес средата, които се очаква да се обострят през 2025 г., групата заяви, че проучва набор от стратегии за справяне с несигурността.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос