Volvo Cars назначи обратно Хакан Самюелсон, който ръководеше компанията от 2012 г. до 2022 г., за главен изпълнителен директор, след като групата заяви миналия месец, че очаква трудна 2025 г.
74-годишният Самюелсон ще наследи Джим Роуън, който ще се оттегли от поста на 31 март. Самюелсон ще ръководи компанията през следващите две години, докато групата търси да назначи дългосрочен негов наследник, съобщава Ройтерс.
Напускането на Роуън слага край на управлението му, което продължи три години от назначаването му на поста през януари 2022 г. Година по-рано Volvo се листна на борсата в Стокхолм.
„Много сме доволни да приветстваме Хакан Самюелсон отново като главен изпълнителен директор“, изтъква Ерик Ли, председател на борда на директорите на Volvo Cars.
Ли казва, че компанията е изправена пред бързи технологични промени, нарастващи геополитически предизвикателства и засилваща се конкуренция.
„Той (Самюелсон) носи рядка комбинация от индустриална дълбочина, стратегическа яснота и доказано лидерство, като същевременно има широки познания за нашата група“, подчертава Ли.
Миналия месец Volvo Cars, част от групата на китайската Geely, предупреди, че 2025 г. ще бъде трудна и силно конкурентна година, през която компанията може да се затрудни да достигне резултатите за продажби и рентабилност от 2024 г.
По-рано през март Geely надмина прогнозите на анализаторите, след като компанията майка на Volvo увеличи обема на продажбите и намали разходите, за да се конкурира по-успешно на пренаселения роден пазар. Нетната печалба на компанията расте с 213% до 16,6 млрд. юана (2,3 млрд. долара). Това е повече от оценката на анализатори за 14,6 млрд. юана. Приходите на Geely се увеличават с 34% до 240,2 млрд. юана за 2024 г.
Volvo междувременно е изправена пред редица предизвикателства подобно на други големи автомобилни производители на фона на отслабващия пазар в Европа, новата конкуренция от Китай - където ценова война при електрическите превозни средства бушува повече от две години - и по-слабото от очакваното търсене на електромобили в Европа и САЩ.
Европейските и американските мита върху произведените в Китай електромобили също представляват сериозно безпокойство за Volvo, която има широка експозиция по отношение на капацитета спрямо азиатската страна.
След като президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши с мита Европа, Роуън каза, че „имаме гъвкавостта да увеличим производството“ в завода на автомобилния производител в Чарлстън, Южна Каролина.
По думите на Роуън Volvo не очаква търсенето на автомобили да расте със същия темп, както през предходните години, а засилената конкуренция ще доведе до ново намаляване на цените в различните региони, което ще затрудни постигането на целите относно обемите и рентабилността от 2024 г.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
преди 8 месеца Май това е правилният начин на навлизане на Китай на ЕС пазара! Чрез купуване на мажоритарни пакети. Така ще е по-трудно да ги тормозят с мита и подобни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар