Volvo Cars назначи обратно Хакан Самюелсон, който ръководеше компанията от 2012 г. до 2022 г., за главен изпълнителен директор, след като групата заяви миналия месец, че очаква трудна 2025 г.
74-годишният Самюелсон ще наследи Джим Роуън, който ще се оттегли от поста на 31 март. Самюелсон ще ръководи компанията през следващите две години, докато групата търси да назначи дългосрочен негов наследник, съобщава Ройтерс.
Напускането на Роуън слага край на управлението му, което продължи три години от назначаването му на поста през януари 2022 г. Година по-рано Volvo се листна на борсата в Стокхолм.
„Много сме доволни да приветстваме Хакан Самюелсон отново като главен изпълнителен директор“, изтъква Ерик Ли, председател на борда на директорите на Volvo Cars.
Ли казва, че компанията е изправена пред бързи технологични промени, нарастващи геополитически предизвикателства и засилваща се конкуренция.
„Той (Самюелсон) носи рядка комбинация от индустриална дълбочина, стратегическа яснота и доказано лидерство, като същевременно има широки познания за нашата група“, подчертава Ли.
Миналия месец Volvo Cars, част от групата на китайската Geely, предупреди, че 2025 г. ще бъде трудна и силно конкурентна година, през която компанията може да се затрудни да достигне резултатите за продажби и рентабилност от 2024 г.
По-рано през март Geely надмина прогнозите на анализаторите, след като компанията майка на Volvo увеличи обема на продажбите и намали разходите, за да се конкурира по-успешно на пренаселения роден пазар. Нетната печалба на компанията расте с 213% до 16,6 млрд. юана (2,3 млрд. долара). Това е повече от оценката на анализатори за 14,6 млрд. юана. Приходите на Geely се увеличават с 34% до 240,2 млрд. юана за 2024 г.
Volvo междувременно е изправена пред редица предизвикателства подобно на други големи автомобилни производители на фона на отслабващия пазар в Европа, новата конкуренция от Китай - където ценова война при електрическите превозни средства бушува повече от две години - и по-слабото от очакваното търсене на електромобили в Европа и САЩ.
Европейските и американските мита върху произведените в Китай електромобили също представляват сериозно безпокойство за Volvo, която има широка експозиция по отношение на капацитета спрямо азиатската страна.
След като президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши с мита Европа, Роуън каза, че „имаме гъвкавостта да увеличим производството“ в завода на автомобилния производител в Чарлстън, Южна Каролина.
По думите на Роуън Volvo не очаква търсенето на автомобили да расте със същия темп, както през предходните години, а засилената конкуренция ще доведе до ново намаляване на цените в различните региони, което ще затрудни постигането на целите относно обемите и рентабилността от 2024 г.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
преди 8 месеца Май това е правилният начин на навлизане на Китай на ЕС пазара! Чрез купуване на мажоритарни пакети. Така ще е по-трудно да ги тормозят с мита и подобни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар