Китайските автомобилни производители изостават в процеса на възстановяване на търсенето на електромобили в Европа през февруари, тъй като купувачите се насочват към по-утвърдени имена, съобщава Bloomberg.
Само 6,9% от електрическите превозни средства, регистрирани в региона през февруари, са произведени от китайски компании, показват данни на Dataforce. Това е значително под отчетените през януари 7,8% и е най-ниското ниво от февруари 2023 г.
Китайските автопроизводители, водени от BYD Co. и MG на SAIC Motor Corp., се стремят да изградят силно присъствие в Европа, но се сблъскват с препятствия, тъй като миналата година Европейският съюз (ЕС) наложи мита върху произведените в Китай електромобили. Търговската бариера доведе до свиване на китайския пазарен дял след години на бърз растеж.
Въпреки че някои китайски марки, включително BYD и Xpeng, отбелязват силен ръст в Европа през миналия месец, общият резултат за китайската индустрия в региона представлява стъпка назад. Пазарът на електромобили се разшири с 26% през февруари, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
Междувременно президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви по-рано тази седмица 25% мита върху вносните автомобили и ключови части, заплашвайки Канада и ЕС с допълнителни мерки.
В Европа търсенето на електрически автомобили беше подкрепено от началото на годината от самите производители чрез стимули, насочени към постигане на регулаторните цели за продажби на коли, които не отделят въглероден диоксид, както и от въвеждането на нови модели, особено Volkswagen ID.7, Renaul 5 и Kia EV3, коментира Джулиан Лицингер, анализатор в Dataforce.
Китайските производители на автомобили са притиснати от новите мита, които могат да достигнат до 45%, добавя той.
Негативната реакция на потребителите срещу Tesla Inc. представлява още една пропусната възможност за китайските марки. Продажбите на Tesla в Европа се сринаха в отговор на нежеланата намеса на главния изпълнителен директор Илон Мъск в германската политика.
Това предостави възможност за други марки да поемат някои продажби, но в по-голямата си част китайските производители не успяха да се възползват от това.
„Традиционните марки са погълнали обемите от Tesla“, посочва Лицингер. „Виждаме ясен ефект от митата върху китайските автомобилни производители“, добавя той.
BYD е по-малко засегната от MG, чиято компания майка SAIC беше ударена от най-високите мита на ЕС в размер на общо 45,3%. Налозите върху вноса на BYD достигат 27%, включително стандартната такса за внос от 10%.
Некитайските компании, включително Tesla и BMW AG, които внасят автомобили, произведени в Китай, също подлежат на допълнителни мита.
През последната година най-големият производител на електрически автомобили в Китай – BYD - затвърди позицията си в Европа, засенчвайки доскорошния лидер MG.
Регистрациите на електромобили на BYD в Европа се увеличават почти двойно до 4436 автомобила през февруари спрямо същия месец на 2024 г., показват изчисления на Jato Dynamics .
Една от основните причини за успеха на BYD е нейната широка продуктова гама, покриваща различните сегменти, изтъква Фелипе Муньос, старши анализатор в Jato.
Общо китайските марки изпреварват продажбите на Tesla на европейския пазар, включително в Германия и Италия, през февруари, подчертава Муньос. Това може да се дължи отчасти на застаряващата гама на американския автомобилен производител.
„Трябва да изчакаме няколко месеца, когато актуализираният Model Y стане напълно достъпен в целия регион, за да разберем по-добре ситуацията“, коментира още анализаторът.
преди 4 седмици До: evlogi Съгласен :) А и с митата на Тръмп за ЕС, европейските марки ще се окажат с огромно количество коли на склад - ще гледат да ги пласират бързо и вероятно ще ги пуснат на европейския пазар с намалени цени. Междувременно в Америка местните прозиводители ще вдигнат цените, при липсата на конкуренция... Каква ирония - митата на Тръмп ще оскъпят колите за американците и ще понижат цените за европейците ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Делът им намаляваше доста от преди да влезат в сила митата миналия ноември. Изобщо не е само до митата.Причината е,първо местните марки първо излизат с все повече и все по-добри електромобили. И второ, разполагат с огромна мрежа дилърства и сервизи, каквито китайците нямат, ..Купуването на кола не е като да купуваш микровълнова печка, важно е да има обслужване за нея... отговор Сигнализирай за неуместен коментар