Volkswagen разглежда план за продажба на своето звено за дизайн и инженеринг Italdesign, като част от усилията на германския автомобилен производител да реформира европейската си дейност, съобщава Ройтерс.
Групата обмисля евентуална продажба на базираната в Торино компания Italdesign, но би могла да заложи на алтернативни варианти, включително намиране на партньор за разработчика, изтъкват представители на синдикатите Fiom и FIM Cisl след среща с ръководството на Italdesign.
Volkswagen, който държи изцяло Italdesign чрез Audi, е притиснат от нарастващата конкуренция и слабия европейски автомобилен пазар.
Говорител на Audi заяви, че компанията „непрекъснато преразглежда стратегическата си структура, включително своите активи“.
Italdesign осигурява работа на около 1350 души, включително 1100 в северния италиански град Торино, и е генерирала оборот от 332 млн. евро за миналата година.
Volkswagen изтъква, че към звеното интерес са проявили четирима или петима потенциални партньори. Засега обаче групата не е склонна да разглежда оферти от конкуренти или финансови групи.
„Ръководството потвърди на срещата, че Audi обмисля евентуална продажба на Italdesign“, посочва Джани Манори от синдиката Fiom, добавяйки, че ръководството на Italdesign е натоварено със задачата да намери купувачи.
Целият процес може да отнеме няколко месеца, добавя Манори.
Роко Кутри, ръководителят на синдиката FIM Cisl в Торино, заяви, че Audi извършва предварителна проверка в Italdesign, за да подготви звеното за плана.
Italdesign е основана през 1968 г. от Джорджето Джуджаро, един от най-влиятелните автомобилни дизайнери в света, който я продава на Volkswagen през 2010 г.
В своята история Italdesign създава модели за редица марки, включително Volkswagen Golf, Fiat Grande Punto, Alfa Romeo 159 и, наскоро, компактния SUV Audi Q2.
През декември Volkswagen обяви мащабни промени в дейността си в Германия, включително съкращения на работни места и рязко намаляване на капацитета. Мерките включват прекратяване на производството на автомобили с марка Volkswagen в Дрезден и Оснабрюк, докато компанията проучва алтернативни приложения за заводите.
Audi вече затвори завода си в Брюксел, след като търсенето на купувач приключи без успех.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим