Volkswagen разглежда план за продажба на своето звено за дизайн и инженеринг Italdesign, като част от усилията на германския автомобилен производител да реформира европейската си дейност, съобщава Ройтерс.
Групата обмисля евентуална продажба на базираната в Торино компания Italdesign, но би могла да заложи на алтернативни варианти, включително намиране на партньор за разработчика, изтъкват представители на синдикатите Fiom и FIM Cisl след среща с ръководството на Italdesign.
Volkswagen, който държи изцяло Italdesign чрез Audi, е притиснат от нарастващата конкуренция и слабия европейски автомобилен пазар.
Говорител на Audi заяви, че компанията „непрекъснато преразглежда стратегическата си структура, включително своите активи“.
Italdesign осигурява работа на около 1350 души, включително 1100 в северния италиански град Торино, и е генерирала оборот от 332 млн. евро за миналата година.
Volkswagen изтъква, че към звеното интерес са проявили четирима или петима потенциални партньори. Засега обаче групата не е склонна да разглежда оферти от конкуренти или финансови групи.
„Ръководството потвърди на срещата, че Audi обмисля евентуална продажба на Italdesign“, посочва Джани Манори от синдиката Fiom, добавяйки, че ръководството на Italdesign е натоварено със задачата да намери купувачи.
Целият процес може да отнеме няколко месеца, добавя Манори.
Роко Кутри, ръководителят на синдиката FIM Cisl в Торино, заяви, че Audi извършва предварителна проверка в Italdesign, за да подготви звеното за плана.
Italdesign е основана през 1968 г. от Джорджето Джуджаро, един от най-влиятелните автомобилни дизайнери в света, който я продава на Volkswagen през 2010 г.
В своята история Italdesign създава модели за редица марки, включително Volkswagen Golf, Fiat Grande Punto, Alfa Romeo 159 и, наскоро, компактния SUV Audi Q2.
През декември Volkswagen обяви мащабни промени в дейността си в Германия, включително съкращения на работни места и рязко намаляване на капацитета. Мерките включват прекратяване на производството на автомобили с марка Volkswagen в Дрезден и Оснабрюк, докато компанията проучва алтернативни приложения за заводите.
Audi вече затвори завода си в Брюксел, след като търсенето на купувач приключи без успех.