Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Калениус се обяви против планираната забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европейския съюз от 2035 г., съобщи ДПА, цитирайки интервю на Калениус за вестник Handelsblatt.
Според него, ако след 2035 г. не бъде разрешена регистрацията на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, има риск европейският автомобилен пазар да се срине. Той прогнозира повишено търсене на такива автомобили малко преди влизането на забраната в сила, което по думите му "няма да допринесе за опазването на климата".
Калениус, който е и президент на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), призова политиците да не определят конкретна крайна дата за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Вместо това той препоръча стимулиране на електромобилите чрез по-ниски цени на електроенергията на зарядните станции и чрез данъчни облекчения.
"Разбира се, че трябва да декарбонизираме, но това трябва да стане по технологично неутрален начин. Не трябва да забравяме за икономиката си", каза Калениус, като предупреди, че в противен случай Европа рискува да загуби икономическата мощ на автомобилната си индустрия.
Той допълни, че секторът вече е подложен на натиск заради високите мита на САЩ и слабото търсене. "Нашата индустрия преживява едновременно проливни дъждове, градушки, бури и сняг. Производството на автомобили е труден бизнес, сега повече от всякога", коментира Калениус.
Той изрежда три основни причини за това, като на първо място в списъка са американските мита. По думите му ако САЩ решат да предефинират световния търговски ред, който е в сила от десетилетия, това неминуемо ще се отрази на бизнеса. При управлението на президента Доналд Тръмп САЩ повишиха митата върху вноса от ЕС, включително върху автомобилите.
На второ място Калениус описа интензивната "дарвинова" конкуренция от Китай, където над 100 производители на автомобили се борят за пазарен дял. "Потребителските настроения във важните за нас сегменти от висок клас са меко казано много потиснати от няколко години", отбеляза той.
Трето, преминаването към електрическа мобилност отнема повече време от очакваното. "Ето защо инвестираме паралелно в множество технологии за задвижване за продължителен период от време", обясни Калениус.
През втората половина на годината предстои преразглеждане на регламентите на ЕС за защита на климата в автомобилната индустрия. Браншът настоява за ново облекчаване на изискванията, след като крайният срок за постигане на по-строгите лимити за емисиите на въглероден диоксид вече беше удължен. Европейската комисия засега не възнамерява да отстъпва от планираната забрана.
"Трябва да направим проверка на реалността. В противен случай ще се ударим в стената с пълна газ", предупреди Калениус.
/БТА/


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
преди 3 месеца До: evlogi защо лъжеш за лесно проверими неща? Кога производството на дизели е поощрявано от Брюксел.. и то преди 15 години?.... 2010??!?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: Repoman В Щатите например и тогава беше, и сега си е рядкост да видиш лек автомобил с дизелов двигател, такива имаха само някои от най -големите пикапи, и при това никой не е забранявал производството и продажбата им.Само че там не дебнеха емисиите въглероден двуокис, а всички други замърсители,които изобилсват в дизеловите двигатели, и те нямаха шанс да минат техническите прегледи в Щатите.освен с измама,което доведе до скандала с Фолксваген отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: Repoman A кой преди 15 години поощряваше производството на дизели в Европа и я превърна в най-големият производител и пазар за дизелови леки автомобили в света , под предлога, че понеже харчели по-малко гориво,отделяли по малко въглероден двуокис? Същите иди0ти от Брюксел..които сега отново си играят на командно планова икономика .Дреме им на тях, нито отговарят пред избиратели, нито има риск за работните им места... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Да забранят поне дизелите за лерки автомобили. А за бензиновите да е задължително да са хибриди. Това ще подобри значително положението със замърсяването в градовете, защото сега е ужас. Дизелите нямат място в града и при леките автомобили. Който иска да кара дърт дизел, да си ходи на село. отговор Сигнализирай за неуместен коментар