Германският автомобилен концерн Volkswagen представи новия Touareg на специално събитие за журналисти в Мюнхен. От компанията признават, че моделът е обстойна ревизия на второто поколение на Touareg, а не изцяло нова концепция. Подобрена е визията на купето, което е получило обновени брони, нова решетка, четири нови екстериорни цвята, два модела нови джанти, както и нови биксенонови фарове, които ще се предлагат стандартно.
Най-успешния двигател на Touareg - дизеловият V6 TDI с 245 к.с., е обновен и вече разполага с 15 к.с. и 30 Нм повече, а разходът му е намален с 0,6 л/100 км, както и с 15 г/км по-малко въглеродни емисии.
Първото поколение на Volkswagen Touareg се появи през 2002 г. и през целия 8-годишен живот на модела германците успяха да продадат 475 000 бройки. През 2010 г. на пазара излезе второто поколение, което се доказва като още по-успешно. До момента от него са пласирани 300 000 единици. От Volkswagen се надяват до края на 2014 г. да закръглят общия брой на продадените коли от своя джип на 800 000.
Съвсем очаквано от компанията залагат много на фейслифта, който освен с ревизиран външен вид разполага с ново окачване, по-богато базово оборудване, подобрени системи за активна безопасност, повече хром, който се харесва в Северна Америка и Русия, които са сред основните пазари на Touareg, както и модернизиран интериор.
Осветлението на уредите е било променено от дизайнерите и вече не е червено, а бяло, а въртящите се контролери на централната конзола са нови и са скулптурирани от парче алуминий. Има и нови акценти от махагон и абанос, както и две нови кожени тапицерии. Всичко това допълва цялостното усещане за Touareg и подготвя модела за още няколко години живот, преди на пазара да се появи изцяло новото трето поколение.
Зад волана обновеният Touareg V6 се чувства по-рафиниран спрямо предишното поколение. Допълнителните 15 к.с. трудно се усещат, но кой би отказал отказал допълнителна мощност под капака? Скоростната кутия е 8-степенен автоматик, който продължава да радва с ненатрапчивото си, но адекватно присъствие.
Touareg не е за хората, които търсят спортно поведение. С реалния си разход от 10 л/100 км той вероятно не е и за тези, които търсят икономия. Моделът едва ли ще втрещи някого с дизайна си, а запалените по офроуда вероятно ще кажат, че е твърде лъскав, за да се нарече високопроходим.
Истинската сила на това германско SUV е в самото наименование SUV. Това е един от малкото модели, които на практика успяват да изпълнят главната си задача - да бъдат отличен компромис. Защото има ли нещо по-абсурдно от спортен бензинов джип с две турбини? Спортните коли обикновено са ниски и елегантни, а джиповете обикновено имат високо окачване и ненавиждат нископрофилните гуми, смятайки ги за ерес.
Touareg е право в целта, комбинирайки качествата на различни класове и модели. Пък и има ли по-подходящ производител, на когото да се доверите за новото си SUV, от този, който е носител на три поредни победи в Рали Дакар?
В България новият Touareg пристига с въпросния 3.0-литров V6 двигател, който ще се предлага в две версии - с 205 и 260 к.с. Засега цените у нас остават неизвестни, но по неофициална информация те няма да се различават много от тези в Германия, където моделът излиза на пазара със стартова цена от 52 125 евро.
Снимки на автомобила вижте в галерията на Investor.bg


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края