Основната и най-важна премиера на щанда на Renault във Франкфурт бе за новото поколение на хечбека Megane. Моделът представи лично Карлос Госн, директор на френската компания, който го анонсира като "технологичен лидер".
Четвъртото поколение на Megane е изградено на нова платформа - модулната CMF, използвана за по-големите и по-скъпи Kadjar и Talisman. А това е позволило интегрирането на системи и технологии, използвани в по-високия сегмент.
Дизайнът също е повлиян до голяма степен от представените по-рано тази година Espace, Kadjar и Talisman. Така например новият Renault Megane демонстрира специфичен светлинен подпис отпред във формата на „С“, който прелива в предната броня. Същото решение е използвано и за задната част, като тук елементът е видим и през деня. Силуетът е далеч по-динамичен в сравнение с предходния модел, а светлините отпред и отзад са LED.
Отново в унисон с най-новите автомобили на Renault интериорът е обзаведен с напълно дигитално арматурно табло, представляващо 7-инчов TFT дисплей. Централната конзола е почти напълно заменена от вертикален тъч екран, от който се командват повечето функции на автомобила. Той може да бъде 7- или 8,7-инчов, като освен това е наличен и цветен head-up дисплей.
Съществена промяна има и в габаритите на популярния модел, благодарение на което салонът е станал по-просторен. Общата дължина е нараснала с 64 мм (до 4359 мм) спрямо третото поколение Mеgane, междуосието вече достига 2669 мм (+28 мм), а височината е редуцирана с 25 мм. За по-динамичната осанка роля играят и разширените следи - с 47 мм отпред и с 39 мм отзад. Багажникът пък предлага обем от 434 литра, като са налични допълнителни 25 литра под формата на ниши за съхранение в интериора.
Новост е също така и технологията Multi-Sense, която позволява персонализиране на управлението на колата - реакцията на педала на газта и двигателя, бързината за смяна на предавките на EDC трансмисията, контрола на масажната функция на седалките и амбиентното осветление.
Гамата от двигатели е представена от четири дизелови и три бензинови мотора с принудително пълнене. Дизелите генерират 90, 110, 130 и 165 к.с., а при бензиновите мощността е 100, 130 и 205 к.с. Изборът от трансмисии е между ръчна с 6 степени и автоматични EDC с два съединителя и 6 или 7 степени.
Подробна информация за динамичните характеристики липсва, но пък бе подчертано, че най-икономичната версия - dCi 110 ECO2 - изразходва средно по само 3,3 л/100 км.
Черешката на тортата обаче е най-бързата версия, създаден в духа на автомобилите на Renault Sport. Тя носи името Megane GT, като може да бъде снабдена с дизелов или бензинов мотор. Дизелът генерира 165 к.с., а при бензина мощността е 205 к.с. Върховата модификация се отличава с акцентиращи върху спорта интериор и екстериор, както и със системата с четири завиващи колела 4Control. Налични са също така системите Launch Control (бързо потегляне) и Multi Change Down (бързо, понижаващо превключване на предавките).
В началото на 2017 година ще се появи още една интересна модификация, също анонсирана от Карлос Госн. Тя ще представлява Hybrid Assist Diesel, или казано иначе дизел-електрически хибрид. Информацията към момента е ограничена, но все пак бе съобщено, че средният разход на гориво ще бъде под 3,0 л/100 км.
Продажбите на новото поколение Megane в Европа ще стартират в началото на 2016 година. Ценовата листа трябва да бъде изнесена по-късно тази година.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Renault представи новото поколение Megane
Моделът е наличен в спортна версия GT, предстои да видим дизел-електрически хибрид
15:47 | 17.09.15 г.
Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Кадър на деня за 5 декември
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
-
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел
-
Съд в Истанбул е удължил мярката за задържане на бившия кмет на Истанбул
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
-
Цената на биткойна е с 30% надолу от рекордния си връх и това е напълно нормално
-
Акциите на "китайската Nvidia" поскъпнаха с над 400% след IPO-то ѝ за 1,1 млрд. долара
-
Германските фабрични поръчки скачат заради 87% ръст в транспортния сектор
-
Световна франчайз мрежа за недвижими имоти навлиза в България
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
SOFIX отчете близо 2% седмичен ръст до нов 17-годишен връх
-
Акционерите на „Софарма“ са гласували междинен дивидент от 8,8 ст. на акция
2


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка