"Всеки, който посети Сеул след няколкогодишно отсъствие, ще изпадне в лек шок. До неотдавна този град се броеше за третия свят, но сега е един процъфтяваш мегаполис, който по нищо не отстъпва на най-модерните столици по света", така започва анализ на изданието Autoblog, посветен на възхода на двата най-големи автомобилни производителя в Южна Корея. Публикуваме го с минимални съкращения.
Затова не бива да се учудвате, че двата най-големи южнокорейски автомобилни бранда вече не са тези компании, които бяха преди 20 години. Те изхвърлиха евтините и весели продукти като Hyundai Excel или Kia Aspire, които предизвикваха смях и критики. И вече поемат в различна посока.
По-младата от двете марки - Kia, вече показа своя първи луксозен седан. При това амбициите на компанията не са никак скромни - техният K900 се е прицелил директно в грандовете в сегмента - Mercedes S-Class и BMW 7-Series.
Другата компания - Hyundai, също има представител в този клас. Това е пълноразмерният Equus, но главната новина през 2014 г. за марката ще бъде дебютът на напълно новата версия на модела със задно предаване Genesis. Можете да бъдете сигурни - този автомобил няма да остави хората равнодушни. Все пак оригиналният седан, макар и неочаквано, стана "Автомобил на годината в САЩ" за 2009 година.
Както се вижда от снимките, Hyundai вече не го устройва стила, налаган от другите модели. "Неуникалната", както бе наречена, външност на миналия Genesis отстъпи място на автомобил със самобитни купеобразни форми и редица интригуващи технологии. С това корейците искат да кажат на света, че тяхната автомобилна промишленост вече не иска да седи на задната седалка.
Всъщност това отдавна е факт. Мина времето, в което колите на Hyundai и Kia бяха поставяни малко над Yugo и Trabant. Сега ръководството на корейците успя да преобърне наопаки двете компании и да ги превърне в огромен конгломерат, чиято дейност успешно управлява.
Гледането към високия клас съвсем не означава, че двете марки са се отказали от традиционната си аудитория. В момента дори базовите модели на Accent и Rio предлагат ниво на производство, което няма как да се сравни с някогашните малолитражки. И тук изниква въпросът - "Ще се запазят ли тези два модела?", който тепърва ще се дискутира. Очевидно корейците осъзнават, че китайците им дишат в гърба и затова няма да е изненада, ако тези модели бъдат спрени. Или по-вероятно - отидат на едно пи-високо ниво.
Засега нито от Kia, нито от Hyundai потвърждават новата стратегия, но пък не крият, че смятат да увеличат броя на предложенията си в премиалните класове. Корейците обаче не бързат, като планират това да стане към края на второто десетилетие. Според техните маркетолози тогава ще може да се оцени напълно целия поток от високотехнологични продукти, които предлагат. И да докажат, че успехът на първото поколение на Genesis не е било случайно.
Що се касае до Kia, тази компания поема нов опит за изкачване на върха. K900 показва точно каква тактика е избрана - получавате автомобил на цената на BMW 5-Series, но с параметрите на 7-Series. Нещо подобно изпробва Cadillac, но се провали. Затова и корейците спешно се нуждаят от бърз и категоричен успех.
Всъщност амбициите на Kia най-лесно могат да се онагледят с назначаването на Петер Шрайер, който правеше дизайна на Audi. Германецът вече заема ключови позиции - главен дизайнер и вицепрезидент, и сега търси начин да си "върне" на бившите му работодатели. Затова не се учудвайте от смелите планове на Kia, които предвиждат реализирането на 5000 бройки годишно от К900.
Факт е, че репутацията на Hyundai и Kia все още е под въпрос, но те съществено подобриха колективния си имидж и привличат все повече богати клиенти. В глобален план продажбите на корейските марки при луксозните машини все още са много далеч от тези на европейските, американските и японските компании. Но конкурентите вече са наясно, че не бива да изхвърлят Hyundai и Kia от сметките. Защото това ще бъде доста опасно, завършва анализът.
Още любопитни статии с автомобилна тематика - вижте в Automedia.bg
Корейците щурмуват премиум-сегмента
Kia и Hyundai обещават да създадат неприятности на конкурентите си
19:25 | 25.12.13 г.
Hyundai Genesis 2012. Снимка: Hyundai
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Кадър на деня за 5 декември
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
-
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел
-
Съд в Истанбул е удължил мярката за задържане на бившия кмет на Истанбул
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Цената на биткойна е с 30% надолу от рекордния си връх и това е напълно нормално
-
Акциите на "китайската Nvidia" поскъпнаха с над 400% след IPO-то ѝ за 1,1 млрд. долара
-
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
-
Световна франчайз мрежа за недвижими имоти навлиза в България
-
Германските фабрични поръчки скачат заради 87% ръст в транспортния сектор
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Тихомир Тошев: Около 25% от кредитополучателите дават половината от дохода си за покупка на жилище
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
SOFIX отчете близо 2% седмичен ръст до нов 17-годишен връх
-
Акционерите на „Софарма“ са гласували междинен дивидент от 8,8 ст. на акция
2


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна