Пълна промяна. Това виждаме при първи поглед към новото поколение Nissan X-Trail. Моделът е изоставил грубоватия си външен вид за сметка на модерни и динамични форми, а салонът вече наподобява кокпит на семейно комби. Промените обаче са само привидни, тъй като X-Trail е запазил най-голямото си предимство - всъдеходните качества.
Идеята на Nissan с новото поколение X-Trail е да предложи едновременно комфорт на пътя и добра проходимост извън него. За целта моделът е изграден на новата платформа Common Module Family (CMF), която му подсигурява както по-ниско тегло и по-щедри размери в салона, така и по-комфортно поведение на пътя.

Новият X-Trail е малко по-дълъг от своя предшественик, но е по-лек с около 100 кг., което го прави по-динамичен и по-стабилен. Сериозно е увеличено разстоянието между двата моста (+76 мм), благодарение на което в салона се отваря допълнително място както за пасажерите, така и за багаж. Просветът от 210 мм. е запазен.
Салонът също е подложен на мащабна промяна. Той е удобен и изработен от материали с високо качество, а седалките, които могат да бъдат 5 или 7, са разположени амфитеатрално, за да предоставят зрително поле към пътя на всички пасажери. Освен това интериорът разполага с редица базови глезотии, сред които задна седалка, чиято основа и облегалка могат да се регулират, делима в съотношение 40/20/40 задна седалка, 5-инчов цветен информационен дисплей на арматурното табло и др.

Мащабната промяна в характера на колата обаче се усеща най-добре при движение по асфалтов път. На такава настилка X-Trail се държи като семеен автомобил - той е стабилен и предвидим, а в салона е тихо и комфортно. За подсигуряването на подобно пътно поведение инженерите на Nissan са заложили не само на промени в механиката, но и в електрониката.
Всеки X-Trail вече е снабден стандартно със система Active Ride Control. Тя следи пътната настилка за вълнообразни неравности, които потенциално биха могли да нарушат комфорта в купето, и използва краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. При моделите с XTronic трансмисия е налична и технологията Active Engine Brake, която използва двигателя и трансмисията, за да усили двигателното спиране при завиване или когато се спира до пълен покой. Налице е още една базова система - Active Trace Control. Чрез използване на бордови сензори за следене на скоростта, ъгълът на завъртане на волана, дроселовата клапа и спирачното усилие, системата подава спирачно усилие към вътрешните колела по време на завиване, което подобрява устойчивостта на машината при движение с висока скорост.

Но как стоят нещата извън пътя. Способен ли е толкова динамично изглеждащ модел да се справя с лоши пътища? Под модерната външност на новия X-Trail работи добре познатата система ALL MODE 4x4-i, която освен това е подобрена и сега електрониката й реагира дори по-бързо. Технологията, която познаваме от редица проходими модели на марката, включително стария X-Trail, разполага с три режима - две задвижващи колела, автоматичен (AUTO) или Lock режим, предлагащ постоянно задвижване на четирите колела.
В автоматичния "по подразбиране" режим системата постоянно следи отварянето на дроселовата клапа, оборотите на двигателя и въртящия момент, за да предусеща превъртане на колелата и да разпределя въртящ момент между предната и задна ос. За трудни условия и при ниски скорости, режимът Lock доставя на X-Trail постоянно задвижване на четирите колела.

Багажникът на модела разполага с електрическа врата и предлага до девет конфигурации за разпределение на мястото
Напълно нова е и гамата от задвижващи агрегати. Всъщност, тя е представена от само един двигател - дизел с обем 1.6 литра. Агрегатът dCi 130 е добре познат от новите модели на Алианса, като предлага мощност от 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Той е снабден с редица модерни технологии, благодарение на което не отстъпва като динамика на стария 2.0-литров дизел. Сравнен с него обаче новият двигател e с до 18% по-икономичен. При нашия тест разходът бе в рамките на 6,5 л/100 км., което е добър показател за автомобил с подобни размери и четири човека на борда.
В началото на 2015 година ще бъде пуснат и бензинов двигател. Той също е с намален обем и е добре познат от новите модели на Алианса. Това е четирицилиндровия 1,6 DIG-T със 163 к.с.
Предлаганите трансмисии са също две - ръчна и автоматична, и двете с 6 степени. Втората носи името XTronic, с което в Nissan наричат CVT кутията си. Въпросната трансмисия е значително подобрена, като сега е по-директна и прецизна. Въпреки това обаче работата й не може да се сравнява с това, което предлагат, например, кутиите с два съединителя. Предимството на XTronic е сравнително ниската цена и ниското тегло. Тя е отлично решение за онези, които търсят удобство в града и имат по-умерен стил на шофиране.

Истинска революция е направена по отношение на технологиите на борда на X-Trail. Всъдеходът е оборудван със системата за навигация, информация и забавление NissanConnect. Тя работи със 7-инчов цветен сензорен екран, като може да бъде свързана със смартфон. Налице са също така система за 360-градусово наблюдение около автомобила, система за автоматично паркиране, както и всички спомагателни технологии на Nissan Safety Shield - Forward Emergency Braking (радарна система, която сканира пътя напред и може автоматично да прилага спирачно усилие), Driver Attention Alert (система за предупреждение в случай на разсеяност или умора на шофьора), Traffic Sign Recognition (засича знаците с ограничение на скоростта и показва информацията им на дисплей), Lane Departure Warning (предупреждава при отклонява от пътното платно), Blind Spot Warning (засича автомобилите в мъртвите точки на зрителното поле), Moving Object Detection (следи за обекти при паркиране), High Beam Assist (автоматично превключване от къси на дълги светлини) и др.

Казано накратко, новият X-Trail е станал още по-добър от преди. Той е запазил отличните си възможности за движение извън пътя, но в същото време предлага значително подобрен комфорт, множество модерни технологии и повече място в салона. А това го прави подходящ избор както за любителите на силни усещания, така и за онези, които търсят удобен шосеен автомобил.
Новите способности на модела дават основание на производителя да прогнозира сериозен ръст в продажбите - по около 500 000 екземпляра годишно. За сравнение, старите две поколения X-Trail имат общо 1,7 млн. продажби, реализирани в периода 2001 - 2014 г.
Като недостатък при новия X-Trail може да бъде отбелязано предлагането на сравнително малко версии. Съчетание от автоматична трансмисия и задвижване 4х4, например, не може да бъде поръчано (поне към момента).
Новият X-Trail за Европа се произвежда в Япония. Цените на модела в България започват от 48 590 лв. с ДДС за версията с дизелов мотор и предно задвижване.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Преобразеният Nissan X-Trail
Изпробвахме новата генерация на проходимия модел
13:51 | 11.10.14 г.
Снимки: Nissan
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
-
Столична община планира най-мащабната подмяна на публичния транспорт от 15 години
-
Meta отлага пускането на очилата за смесена реалност Phoenix за 2027 г.
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
-
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
-
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Финансовият директор на "Фантастико": Най-голямото предизвикателство ще е преходният период към еврото
-
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
-
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
1 -
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
-
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
3 -
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?