Практичен, с голям пътен просвет и задвижване към четирите колела. Не звучи като типично MINI, нали? Но пък демонстрира култовия дизайн на марката и носи нейния дух. Става дума за версията Countryman във върховата спортна модификация S. Изпробвахме я, за да проверим дали е възможно MINI да бъде едновременно кросовър и типично MINI.
Cooper S Countryman ALL4 е съвсем логичен ход на MINI, с който британската марката навлезе в разрастващия се сегмент на компактните кросовъри. Като типичен техен представител моделът е обзаведен с увеличен пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Казано иначе, точно обратното на обичайното MINI, което стои близко до земята и разчита само на предните си гуми.
Гледайки обаче Cooper S Countryman ALL4 отвън, той оставя впечатление за типично MINI. Налице са всички задължителни дизайнерски елементи, познати от моделите на култовата марка. За авантюристичния дух пък подсказват по-едрите прагове и предпазителите около арките на колелата.
Интериорът също не се различава от този, който сме свикнали да виждаме при MINI. Дизайнът е класически и модерен, като оставя впечатление за лукс и високо качество, въпреки че някои детайли в полезрението на шофьора са изработени от твърда на допир пластмаса. А обзорът е компрометиран от малките стъкла и едрите колонки.
Как обаче стоят нещата по отношение на пътното поведение, което е най-отличителната черта на автомобилите MINI? Инженерите на марката са направили истински подвиг, доставяйки на кросовъра изненадващо добри стабилност и повратливост. За да може обаче Cooper S Countryman ALL4 да стои на пътя като истинско MINI е нужно чудо. И няма как да бъде иначе, просто физичните закони не го позволяват. Кросовърът има значително по-висок просвет и съответно център на тежестта. И това се усеща.
За да се компенсират този евентуален недостатък, конструкторите на Cooper S Countryman ALL4 са заложили на мощен мотор. Той има обем от само 1,6 литра, но благодарение на турбо технологията развива внушителните 190 к.с. В нашия случай тестовият автомобил е оборудван с автоматична трансмисия с 6 степени, която разполага със спортен режим. Освен това на таблото има бутон "Спорт", който изостря допълнително педала на газта, трансмисията и кормилното управление.
Голямото предимство на MINI Cooper S Countryman ALL4 е практичността - нещо, с което стандартното MINI не може да се похвали. В салона на кросовъра спокойно могат да се настанят четирима едри възрастни. Багажникът също предлага значителен за сегмента обем - 350 литра. Да не забравяме и увеличената проходимост, облагодетелствана от 4х4 системата и повдигнатото шаси.
Изводът е, че Countryman не е типично MINI. Това обаче не означава задължително недостатък. За разлика от познатото MINI напереният Countryman предоставя завидна практичност, която го превръща в по-добрия ежедневен автомобил. Той е създаден за града, но е добър спътник за магистрала, планински или черни пътища. Освен това е достатъчно бърз и динамичен, както и сравнително икономичен - регистрираният от нас среден разход е малко над 8 л/100 км.
Цената на Countryman S в България стартира от 57 300 лв с ДДС за версията със система 4х4.
Още снимки вижте в Automedia.bg
MINI за всеки път
Изпробвахме версията S на кросовъра Countryman
16:03 | 29.05.16 г. 1Тестовият модел е от серията Park Lane, която предлага редица уникални дизайнерски детайли. Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Подкрепен от LVMH фонд придобива мажоритарен дял в Kiko
-
Наказанието на Китай за лоши длъжници: Без бързи влакове и хубави хотели
-
Британците усещат последиците от Brexit – скъпите гранични проверки започнаха
-
Развитието на автономните превози минава през тежкотоварния транспорт
-
Apple е подновила преговорите с OpenAI за новия си iPhone
-
Печалбата на индустриалните компании в Китай намалява през март
-
Лихвите по депозитите растат и през март
-
Защо Китай отменя доставките на пшеница от САЩ?
-
Защо инфлацията в България продължава да е над средната за еврозоната?
-
Затягането на паричната политика в еврозоната се пренася бавно върху лихвите в България
-
Издръжката на БНБ за 2023 г. е близо 133 млн. лева
-
Лихвите по жилищните и потребителските заеми намаляват и през март
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Кристиан Нойер: ЕЦБ може да не е в синхрон с Фед през някои тримесечия
-
Лихвите по жилищните и потребителските заеми намаляват и през март
-
Издръжката на БНБ за 2023 г. е близо 133 млн. лева
3 -
Германия ще поеме допълнителни 8 млрд. евро нов дълг през 2025 г.
-
Затягането на паричната политика в еврозоната се пренася бавно върху лихвите в България
-
SOFIX със седмичен ръст от 1,57% до 818,59 пункта
преди 7 години Любимата напоследък марка на "еманципираната самостоятелна бизнес дама ". отговор Сигнализирай за неуместен коментар