Времето на електрическите камиони наближава, и то с голяма скорост. Все повече проучвания показват, че този тип товарни превозни средства е лесен за производство и от неговото използване може да се извлече печалба. Камионите, които не отделят вредни емисии, ще бъдат необходими за постигането на поставените цели от Парижкото споразумение за климата, пишат Стеф Корнелис и Томас Ърл за Euractiv.
През изминалата пролет Daimler/Mercedes - най-големият производител на камиони в света, остана изненадан от Deutsche Post DHL Group, която представи своя електрически микробус StreetScooter, изпробван от потенциалните клиенти в реални условия.
Daimler/Mercedes “отвлече“ прототипа в Щутгарт, за да го тества в своите лаборатории, но GPS системата веднага издаде неговото местоположение, позволявайки на DP-DHL Group да „почука на вратата“ на Daimler и да си го вземе обратно.
Това е реална история, която много добре илюстрира тромавостта и арогантността на световния производител на камиони по време на този глобален процес на преминаване от дизелова към електрическа технология.
Това обаче може да се промени бързо, особено в динамичната автомобилна индустрия. През последните 12 месеца почти всеки голям европейски производител на камиони (Volvo-Renault, MAN, DAF и др.) обяви планове за производство и продажба на собствени електрически камиони в рамките на следващите няколко години.
Когато тази тема премине върху масата за дебати на европейската политическа сцена, тя предизвиква предимно „намръщени физиономии“ и скептицизъм.
Появяват се въпроси относно теглото на този нов тип товарни превозни средства, потенциала на техния пробег и цената на захранващите батерии.
Последните анализи на производителите показват, че дори най-тежките камиони (тези, които тежат по 40 тона) са технически и икономически „жизненоспособни“.
Това се дължи главно на следните фактори: цените на батериите падат по-бързо от очакваното; ходовата част на електрическите автомобили е по-ефективна от остарялата дизелова технология; 65% от товарните релации на камионите в Европа са под 500 км, което означава, че не е необходимо да се търси заряд, който да издържа много над тази граница.
Електрическите камиони ще получат и сериозна отстъпка при настоящото предложение за евровинетка, което ще ги направи още по-конкурентни спрямо дизеловите камиони.
Европа се нуждае от тази технология най-вече заради постигане на целите, обвързани с климатичните промени.
Камионите съставляват 22% от всички превозни средства, отделящи вредни емисии. Това ги обвързва тясно с Парижкото споразумение за изменението на климата, което цели понижаването на глобалната температура с 1,5 градуса по Целзий.
Ново проучване на холандското министерство на околната среда показва, че за да се постигне тази цел, един на всеки три камиона трябва да премине на електрическо задвижване до 2030 г.
В сравнение с един средностатистически камион от 2015 г. електрическото товарно превозно средство може да ограничи отделянето на вредни газове от източника до потребителя (well-to-wheel) до 67%.
Единственият начин това да се постигне е като Европа въведе задължителни цели при производството и продажбата на електрически камиони като част от предложението за въвеждане на стандарти при отделянето на вредни емисии. Такива цели биха задължили европейските производители на камиони да се пренасочат към новата технология и по този начин да променят кардинално пазара на товарни коли.
Европейските градове очакват по-чист въздух и екологосъобразни превозни средства, така че пътищата са отворени за действие, смятат Стеф Корнелис и Томас Ърл.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим


преди 7 години Мен чак ми е скучно вече да се гавря с Митьо мазното :) Гледам миналата седмица се обръщал към мен..кибик ме наричал... и колко акции на Тесла съм имал питал :)Е да кажа барем тук го види.. В момента имам останали 49. От 100. :) 51 продадох през Юни, малко под максимума. С колосална печалба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години цените на батериите падат по-бързо от очакваното----И товави го бях казал че ще стане. ... колко е скучно винаги да съм прав! !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ако беше статия за Semi, до сега да се бяха изповръщали под статията всички неуки ***, начело с литийната императрица... обаче не е и тотален игнор. :))) ... после що сме ги обиждали, и ние сме имали сляпа вяра. :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар