Блокът, който предложи ефективна забрана за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., отпуска 2,9 млрд. евро от 12 държави в ЕС за изграждането на нови заводи за батерии. Европейската екологична група Transport & Environment изтъква, че в ЕС са планирани или се строят 38 фабрики, много от които се възползват от други мерки за подкрепа на индустрията.
Блокът идентифицира 42 компании, включително американската Tesla и германската BMW, като жизненоважни фактори при веригите на доставките на батерии и техния жизнен цикъл, вариращи от снабдяването със суровини до производството на клетки или тяхното рециклиране.
Миналата година Европейската комисия (ЕК) предложи регулации за осигуряване на устойчиво производство на батерии, докато Германия прие закон за веригите на доставки за жизнения цикъл на батериите, с идеята за изграждане на индустриални центрове от фабрики, което ще отговаря на екологичните правила и ще ограничи разходите.
Великобритания все още не е постигнала това, въпреки че от индустриалното министерство изтъкват, че страната работи по прилагането на зелени цели за автомобилната индустрия и ще публикува инфраструктурната си стратегия още тази година.
Но производителите казват, че Великобритания не действа достатъчно бързо.
"Британското правителство трябва да се събуди и да инвестира във веригите на доставки", посочва Мат Уиндъл, управляващ директор в британския производител на спортни автомобили Lotus. "Имаме знанията, имаме хората, просто ни е необходима веригата на доставки", добавя той.
Какво трябва да направи Великобритания?
Benchmark Mineral Intelligence (BMI) прогнозира, че Великобритания се нуждае от най-малко 175 ГВтч производствен капацитет на батерийни клетки до 2035 г., за да осигури търсенето за около 3 милиона напълно електрически превозни средства. Засега компанията изчислява, че Великобритания е далеч от нужния темп, като планира мощности до 56,9 ГВтч до края на десетилетието.
Britishvolt планира изграждането на фабрика за батерии с капацитет от 30 ГВтч до 2027 г. BMI е включила само част от нея в прогнозата си, тъй като очаква мощностите на британския стартъп да нараснат по-бавно от очакваното.
Britishvolt заяви, че изграждането на фабриката е предизвикателство, но според говорител стратегията ѝ за строителство на три фази от по 10 ГВтч ще помогне съоръжението да бъде напълно готово до 2027 г.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин