IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електрическите пикапи са в центъра на трансформацията на автомобилния сектор в САЩ

Според AutoForecasting Solutions до 2025 г. автомобилните производители колективно ще изграждат около 476 000 електрически пикапа годишно

14:57 | 14.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Не толкова отдавна всеобщото твърдение за електрическите пикапи беше, че те не отговарят точно на очакванията за този клас превозни средства по отношение на работата, за която са предназначени. Тежките и скъпи батерии биха затруднили превозването на големи полезни товари. В същото време сериозната цена ще надхвърли това, което транспортните компании биха платили, пише за Bloomberg Дейвид Уелч.

В миналото основателят и главен изпълнителен директор на Rivian Automotive Робърт Скаринг заяви, че продуктите на неговата компания са фокусирани върху хората, които предпочитат да прекарват свободното си време на открито.

Cybertruck на Tesla ще се предлага с максимален пробег от 500 мили (800 км), но геометричният му дизайн не е насочен към основния консервативен купувач на пикапи или прагматичен собственик на бизнес.

Дори General Motors, чиито Chevy Silverado и GMC Sierra успяха с общи усилия да надминат по продажби F-серията на Ford Motor, заложи на електрическия Hummer. 

Ерата на електрическите пикапи тепърва започва

Съдейки по плановете на автомобилните производители и цените на първите им пикапи с батерии, те са насочени повече към работното място, отколкото към паркинга на кънтри клуба. (Доста лесно е да намерите луксозен пикап в наши дни на цена, близка до 70 хил. долара.)

GM и Ford успяха да сведат цените на своите плъгин пикапи до точката, в която транспортна компания би се обърнала към тях.

Цените и на двата пикапа започват от малко под 40 хил. долара. Предполага се, че Cybertruck също ще се намира в този ценови диапазон, но тъй като сме запознати с цените, поставяни от Tesla, вероятно тя ще е доста по-висока от първоначално обявената.

Дългоочакваният електрически F-150 Lightning на Ford ще се появи на пазара през май. По същество това е преоборудван F-150 с батерия и пробег от 300 мили. Това го прави стилистично същото превозно средство, което се продава много успешно на корпоративните клиенти.

Пикапът Silverado ще бъде първият за Chevy, който ще се появи на пазара през пролетта на 2023 г., преди по-скъпите варианти за лична употреба да бъдат пуснати в продажба. Chevy залага на това, че по-големите корпоративни клиенти ще искат пикапите с нулеви емисии да са съобразени с актуалните ESG норми.

В САЩ цената на бензина се движи около 3,3 долара за галон, като това е с долар над същия месец на 2021 г.

Корпоративните клиенти може и да не се нуждаят от голям пробег, но все пак ежедневно техните превозни средства минават значително разстояние, изгаряйки голямо количество бензин. В това отношение електрическият пикап може да осигури икономия.

Тези пикапи стават все по-добри по отношение на полезния товар. Chevy планира да представи електрически пикап, който може да превозва наведнъж над 9 тона. Това е малко повече от голямата и мощна HD версия на превозното средство.

Остава все пак въпросът как такова натоварване ще се отрази върху производителността на батерията.

Съществува още един фактор, който подкрепя разработването на електрически пикапи.

Предложените регулации Advanced Clean Fleet (усъвършенстван чист автопарк) на Калифорния ще изискват собствениците на автопаркове да започнат да добавят пикапи с нулеви емисии от 2024 г., с цел пълна декарбонизация до 2040 г.

Правилата на Калифорния обикновено принуждават автомобилните производители да се ангажират с ограничаване на емисиите. Техните клиенти скоро може да бъдат притиснати по същия начин.

Всичко това ще подкрепи продажбата на електрически пикапи. Според AutoForecasting Solutions до 2025 г. автомобилните производители колективно ще изграждат около 476 000 електрически пикапа годишно. Като се има предвид, че корпоративните им клиенти купуват приблизително толкова пикапи от общо 3-те милиона подобни превозни средства, продавани в САЩ годишно (без да броим малките фирми, които купуват пет пикапа в годината на дребно), мисля че пикапът ще ни отведе до електрическата епоха, заключва Дейвид Уелч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още