Китай е изнесъл близо 500 хил. електрически автомобила през 2021 г. – повече от която и да е друга страна в света – благодарение на увеличаването на продажбите в Европа и Югоизточна Азия, съобщава Nikkei Asia Review.
Според митническата администрация на Китай броят на изнесените леки електромобили през 2021 г. се е увеличил 2,6 пъти до 499 573 коли.
Междувременно Германия удвои износа на електрически превозни средства до около 230 хил. броя, докато САЩ отчитат спад в това отношение с 30% до около 110 хил. коли, а износът на Япония се увеличава с 24% до 27 400 броя, според данни, събрани от Германската асоциация на автомобилната индустрия и Японската организация за външна търговия.
Китай представлява 60% от глобалното производство на електромобили, след като оглави класацията при цифровите продукти. Страната е най-големият производител на смартфони, на който се падат малко под 70% от световното производство. Освен това е отговорна за 60% от световния производствен капацитет за течнокристални дисплеи, използвани при телевизорите.
Китайският износ на електромобили за ЕС нараства, след като Брюксел обяви целта за прекратяване на продажбите на нови хибридни и бензинови автомобили през 2035 г. Износът на китайски електрически коли за региона нараства петкратно до 230 000 броя, като приблизително половината от глобалния износ на електрически коли на Китай е насочен именно към Европа. Белгия е внесла 87 хил. китайски електромобила, а Великобритания - 50 хил. броя.
От въпросните около 500 000 изнесени китайски електрически коли, приблизително 100 хил. принадлежат на Tesla, която произвежда в своя завод в Шанхай.
Ръстът при износа на електромобили от Китай е стимулиран от индустриалните стимули на Пекин, както и от факта, че голяма част от веригата на стойност се намира на територията на страната.
„В Китай производствените разходи са с около 50% по-ниски, отколкото в други части на света, поради по-ефективните доставки“, посочва служител на китайски производител на части за електромобили.
Според проучване на Nikkei, базирано на данни на LMC Automotive и други източници, глобалното производство на електромобили през 2021 г. достига 3,99 милиона броя. Делът на Китай достига 57,4%, докато този на Европа и САЩ е съответно 22% и 12 на сто. Делът на Япония е само 0,9%.
„Норвежките клиенти приветстваха нашите електромобили и ни дадоха достатъчно увереност, за да навлезем на световния пазар“, споделя Ли Бин, главен изпълнителен директор на Nio, китайски производител на електрически превозни средства.
Компанията пусна многофункционален електрически SUV в Норвегия миналия септември и планира да се разшири своето присъствие в Германия, Нидерландия и в други страни в региона през тази година.
Агресивният подход на Китай достига и до Югоизточна Азия, някогашна крепост за японските автомобили. SAIC Motor, най-големият производител на автомобили в Китай, вече притежава 50-процентен дял от тайландския пазар на електрически коли. Неговият водещ модел MG EP се предлага на цена от 30 139 долара - около 30% по-малко от промоционалната цена на Leaf на Nissan Motor.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега