Ограниченията на цените на превозните средства, включени в стремежа на демократите в Сената на САЩ да разширят потребителския стимул за електромобилите, може да притиснат автомобилните концерни да ограничат цените за своите бъдещи електрически модели, пише Bloomberg.
Революционна сделка между сенаторите Чък Шумър и Джо Манчин ще позволи на автопроизводителите да продължат да предлагат до 7500 долара данъчни отстъпки за закупуване на нови екологични превозни средства. Проблемът, който се появява тук обаче, е свързан с това, че Конгресът планира да постави граница за този стимул, като го ограничи само до електромобили, които се предлагат при цена до 55 хил. долара. Ограничението при електрическите пикапи и кросоувъри ще бъде до 80 хил. долара. По този начин Конгресът иска да гарантира, че държавната подкрепа е насочена към потребителите, които имат най-голяма нужда от нея, а не за най-богатите.
Въпреки че има логика в тези ограничения, в момент на нажежена инфлация и смущения в глобалните вериги на доставка тя може да има предимно негативен ефект върху търсенето на електромобили, тъй като пазарът вече се сблъсква със сериозен ценови ръст.
За да извлекат максимална полза, производителите на автомобили ще трябва да ускорят плановете за производство на по-евтини модели, смятат анализатори.
„Електромобилите досега се купуват от най-заможните потребители и тук доминират предимно скъпите модели“, посочва Мишел Кребс, анализатор в консултантската фирма Cox Automotive. „За да се наложат електромобилите, те трябва да бъдат по-евтини и по-достъпни за повечето потребители, било то чрез цена и/или чрез стимули. В бъдеще производителите на автомобили обещават да пуснат по-евтини електромобили”, добавя Кребс.
Средната цена на трансакция за нов електромобил достига 66 997 долара през юни, което представлява ръст от 14% спрямо същия месец на 2021 г., посочват от Kelley Blue Book. Средната цена за цялата индустрия, която включва и конвенционалните автомобили, се повишава с 13% до 48 043 долара за същия период.
Базовите модели на двата най-популярни електромобила на американския пазар лесно биха покрили ограниченията на Конгреса за данъчните кредити. SUV-ът Model Y на Tesla Inc., който в момента е най-продаваният електромобил в САЩ, започва от цена 65 990 долара. Най-продаваният електрически седан Tesla Model 3 започва от 46 990 долара. Но много купувачи предпочитат по-скъпите версии, които предлагат повече екстри, но чиито цени могат да надхвърлят предложените граници.
Цената на автомобила не е единственото ограничение за данъчните кредити. Съгласно предложеното законодателство купувачите ще имат право на подобно облекчения, ако годишният им доход не надхвърля 150 000 долара при един заявител за данъчно облекчения и 300 000 долара при двама съвместни заявители. За покупки на употребявани електромобили ограниченията тук са съответно 75 000 долара и 150 000 долара.
Стимулът също така зависи от нови условия, с които производителите на автомобили казват, че ще им бъде трудно да се съобразят веднага: отговарящите на условията електромобили ще трябва да бъдат изградени със суровини, които се добиват и обработват в страна, с която САЩ имат споразумение за свободна търговия, а съответните батерии трябва да включват голям процент части, произведени или сглобени в Северна Америка.
Някои автомобилни концерни, които произвеждат електромобили от по-висок клас, като Rivian Automotive LLC, лобират за удължаване на времето за преход към подобни разпоредби.
„Както е изготвено в момента, това законодателство ще издърпа килима изпод краката на потребителите, обмислящи закупуване на произведено в Америка електрическо превозно средство“, предупреждава Rivian. Автомобилният производител предлага на пазара електрически пикап и SUV при цени за базови версии от съответно 67 500 долара и 72 500 долара, което означава, че и двете превозни средства няма да отговарят на изискванията, ако купувачите искат версии с повече екстри.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 3 години Субсидират богатите да си купуват играчки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години За да има смисъл от тези стимули таванът на цената трябва да е около 20 хил. долара за САЩ. В България не трябва да е повече от 10 хил. евро. Аз ако имам излишни 50 хил. евро за електрическа кола едва ли ще си я купя заради данъчното облекчение :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години А не, бе... някакви турбoгъ3ета ще си купуват електрически таралясници за 100 бимберици и нагоре, ама половината пари за сметка на данъкоплатците, така ли искат? Комунистически работи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар