IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германските автопроизводители може да загубят своята позиция на индустриален двигател

Засилващата се конкуренция в лицето на китайските компании и напредъка на Tesla превръщат Volkswagen, Mercedes и BMW в догонващи

16:24 | 24.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

4. Силна конкуренция от Китай

Конкуренцията в лицето на китайските производители нараства и в Европа. Марката MG стартира продажби в Германия. Годишната ѝ цел за 2022 г. от 10 000 продажби вече беше постигната на 15 ноември.

MG предлага нарастващо портфолио от изцяло електрически автомобили, като с MG 4 Electric той директно атакува VW ID.3.

„Мисля, че MG 4 е сериозен конкурент, предлага се много евтино – но също така има потенциал да се доближи до общите характеристики на ID.3, например в системите за подпомагане на водача“, заяви в публикация в LinkedIn бившият главен изпълнителен директор на VW Херберт Дийс след тест драйв.

След Aiways и Polestar други конкуренти като Nio, BYD и Great Wall са готови да се наложат в Европа. И шансовете им са големи, след като германските производители загърбват по-ниските сегменти. Mercedes е фокусиран изцяло върху премиум моделите, като дори марката Volkswagen търси спасения при моделите с по-висок марж.

5. Свиване на производството в Европа

Електрификацията също оказва влияние върху производството в Европа, тъй като производството на много модели, включително тези на германските производители, се измества към Китай. Например BMW произвежда iX3 в завода си в Шънян, а електрическите модели на дъщерното дружество Mini в бъдеще ще се произвеждат единствено в азиатската страна.

Новото поколение модели на дъщерното дружество на Mercedes Smart вече не се произвежда в Европа, а чрез Geely в Китай. Въпреки че тази тенденция все още не е достигнала широк мащаб, тя представлява пример за промените в световната производствена мрежа.

„Докато китайските производители продават все повече и повече електромобили в Европа, както европейските, така и американските производители пренасочват все повече своето производство към Китай – и превръщат Европа от износител във вносител на автомобили“, предупреждава проучване на консултантската фирма PwC.

Според анализа почти 800 000 произведени в Китай автомобили могат да бъдат продадени в Европа още през 2025 г., като над 330 000 от тях принадлежат на марки на европейски производители на оригинално оборудване.

Въпреки че излишъкът от износ на превозни средства достига 1,7 млн. превозни средства през 2015 г., според PwC Европа може да отчете излишък при внос от над 221 000 превозни средства през 2025 г. В Германия производството спада от години, достигайки ново дъно тази година от 3,3 милиона автомобила, според VDA. По този начин съществува риск от огромен свръхкапацитет, който може да доведе и до затваряне на фабрики. Последният пример е заводът на Ford в Заарлуис. Планираният завод на Volkswagen за Trinity също е под съмнение.

„За да запазят своите структури, да използват инерцията на електрическата трансформация за себе си и да продължат да се възползват от икономиите от мащаба, европейските производители на оригинално оборудване трябва сега да противодействат на това и да поставят своите вериги на доставки под контрол и да ускорят своите процеси на развитие у нас и в чужбина", съветва автомобилният експерт на PwC Феликс Кунерт. Ако това не се случи, натискът върху европейския автомобилен сектор вероятно ще се увеличи значително през следващите няколко години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:25 | 24.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още