4. Силна конкуренция от Китай
Конкуренцията в лицето на китайските производители нараства и в Европа. Марката MG стартира продажби в Германия. Годишната ѝ цел за 2022 г. от 10 000 продажби вече беше постигната на 15 ноември.
MG предлага нарастващо портфолио от изцяло електрически автомобили, като с MG 4 Electric той директно атакува VW ID.3.
„Мисля, че MG 4 е сериозен конкурент, предлага се много евтино – но също така има потенциал да се доближи до общите характеристики на ID.3, например в системите за подпомагане на водача“, заяви в публикация в LinkedIn бившият главен изпълнителен директор на VW Херберт Дийс след тест драйв.
След Aiways и Polestar други конкуренти като Nio, BYD и Great Wall са готови да се наложат в Европа. И шансовете им са големи, след като германските производители загърбват по-ниските сегменти. Mercedes е фокусиран изцяло върху премиум моделите, като дори марката Volkswagen търси спасения при моделите с по-висок марж.
5. Свиване на производството в Европа
Електрификацията също оказва влияние върху производството в Европа, тъй като производството на много модели, включително тези на германските производители, се измества към Китай. Например BMW произвежда iX3 в завода си в Шънян, а електрическите модели на дъщерното дружество Mini в бъдеще ще се произвеждат единствено в азиатската страна.
Новото поколение модели на дъщерното дружество на Mercedes Smart вече не се произвежда в Европа, а чрез Geely в Китай. Въпреки че тази тенденция все още не е достигнала широк мащаб, тя представлява пример за промените в световната производствена мрежа.
„Докато китайските производители продават все повече и повече електромобили в Европа, както европейските, така и американските производители пренасочват все повече своето производство към Китай – и превръщат Европа от износител във вносител на автомобили“, предупреждава проучване на консултантската фирма PwC.
Според анализа почти 800 000 произведени в Китай автомобили могат да бъдат продадени в Европа още през 2025 г., като над 330 000 от тях принадлежат на марки на европейски производители на оригинално оборудване.
Въпреки че излишъкът от износ на превозни средства достига 1,7 млн. превозни средства през 2015 г., според PwC Европа може да отчете излишък при внос от над 221 000 превозни средства през 2025 г. В Германия производството спада от години, достигайки ново дъно тази година от 3,3 милиона автомобила, според VDA. По този начин съществува риск от огромен свръхкапацитет, който може да доведе и до затваряне на фабрики. Последният пример е заводът на Ford в Заарлуис. Планираният завод на Volkswagen за Trinity също е под съмнение.
„За да запазят своите структури, да използват инерцията на електрическата трансформация за себе си и да продължат да се възползват от икономиите от мащаба, европейските производители на оригинално оборудване трябва сега да противодействат на това и да поставят своите вериги на доставки под контрол и да ускорят своите процеси на развитие у нас и в чужбина", съветва автомобилният експерт на PwC Феликс Кунерт. Ако това не се случи, натискът върху европейския автомобилен сектор вероятно ще се увеличи значително през следващите няколко години.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц