IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германските автопроизводители може да загубят своята позиция на индустриален двигател

Засилващата се конкуренция в лицето на китайските компании и напредъка на Tesla превръщат Volkswagen, Mercedes и BMW в догонващи

16:24 | 24.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

2. Липса на софтуерна компетентност

Електромобилността размести силите в автомобилната индустрия. Въпреки че германските производители бяха безспорните технологични лидери при двигателите с вътрешно горене, те вече изостават от други компании и държави. „ Особено в областта на електрическите превозни средства индустрията опознава отново променящите се нужди на клиентите. Премиум интериорът и историята на марката не са достатъчни. Вместо това пробегът, скоростта на зареждане и дигиталните иновации задействат стимула за покупка у клиентите“, изтъква автомобилният експерт Петер Финтъл от консултантската фирма Capgemini.

Но точно тук е проблемът, както се вижда от класацията за иновации на CAM. Въз основа на оценени 512 серии иновации Tesla води в подреждането. Volkswagen е на второ място. BYD е първият китайски производител, който се класира на трето място - пред Mercedes, който е четвърти. BMW завършва на десето място.

Според Брацел има ясна връзка между иновативната сила и глобалните възможности за продажби на производителите.

В това отношение не би трябвало да е добър знак, че Volkswagen, например, отново отложи своя проект Trinity поради проблеми в разработката на софтуер. Сега колата ще излезе на пазара с 2 до 3 години закъснение, а строежът на планираната фабрика, където моделът ще се изгражда, може да бъде напълно отменен. Това би било голям неуспех за компанията в стремежа ѝ да настигне Tesla. Особено когато става дума за инфоразвлекателни системи и свързаност, както и за автономно шофиране, концернът рискува да изостане от конкуренцията в САЩ, Южна Корея или Китай.

„Много неща започнаха при управлението на Херберт Дийс, но той така и не се погрижи наистина за изпълнението им“, посочва Брацел.

3. Силна конкуренция в Китай

Трудностите пред германските концерни са особено явни на техния любим пазар – Китай. Ако погледнем класациите за продажби на електрически автомобили, само ID.4 намира място в топ 20, иначе китайските марки доминират тук заедно с Tesla. Това важи и за луксозния сегмент, където преди властваха модели на Audi, BMW и Mercedes.

Докато в миналото производителите на премиум модели от Германия можеха да разчитат на своето превъзходство в конвенционалното задвижване и на предлаганите комфорт и качество, нещата сега изглеждат много различни в ерата на електрическата мобилност. Производители като BYD, Geely, Nio и Xpeng успяха сами да разработят луксозни модели, които са равни или дори изпреварват конкурентите по отношение на комфорт, безопасност и системи за подпомагане на водача, но също и по отношение на пробега и времето за зареждане на батерията.

„Китайските производители имат много конкурентни продукти и също така са отворени към темата „нови модели на продажби“. Грешките се приемат и коригират бързо“, изтъква Финтъл от Capgemini.

Най-ожесточена е битката в премиум сегмента в Китай. Преди няколко дни Mercedes трябваше да намали драстично цените на своите основни електрически модели EQS и EQE. Корекцията отчита "динамичната пазарна ситуация", спокойно обясняват от Щутгарт. Китайските купувачи все още предпочитат S-Class, но когато става въпрос за електромобили, те пренебрегват марката.

Това важи и за местно произведените по-малки модели като EQA, EQB или EQC. Изключителната позиция, на която Mercedes се радваше с конвенционалните си модели, не може просто да се прехвърли на пазара на електрически коли. „Дайте ми една причина защо да избера EQE пред Nio ET7“, пише влиятелен китайски блогър.

Последна актуализация: 16:25 | 24.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още