IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Обричат ли високите производствени разходи на забвение малките автомобили?

Електрификацията се разглежда като спасения за този сегмент, но дори и тук трябва да се реши въпросът със скъпите батерии

16:22 | 10.12.22 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Renault също планира нов малък електромобил - Renault 5. Френската компания посочва, че моделът ще бъде до една трета по-евтин от Zoe, благодарение на по-евтината платформа CMF-BEV. В момента Zoe се предлага на цена от 31 500 евро във Франция.

Но волатилността при цените на суровините затруднява прогнозите за крайната цена на Renault 5.

„Мога да измисля по-добра химия за батерията и по-добра електроника за захранването, но това ще бъде заличено, тъй като цената на кобалта нарасна двойно само за шест месеца“, споделя изпълнителният директор на Renault Лука де Мео.

Моделът на Dacia

Марката на Renault Dacia се възползва от предимствата на стратегията за двигатели с вътрешно горене за малки автомобили, залагайки на по-стари, доказани технологии от алианса с Nissan.

Sandero запази второто си място при продажбите в сегмента след първите девет месеца, записвайки стабилно представяне, като лидер е Peugeot 208.

Въпреки че Sandero, чиято цена започва от около 10 000 евро на някои пазари, е най-продаваният модел на Dacia към края на септември, маржовете на печалбата за марката вече достигат 10%, изтъква Лука де Мео. Това прави бранда почти толкова рентабилен, колкото някои премиум марки.

Това също означава, че Renault пренасочва оскъдните доставки на полупроводници към Dacia, а не обратното, с което групата иска да поддържа производствените обеми във време на криза, добавя Де Мео.

Евтиното производство е една от причините за рентабилността на Sandero. Производството на модела е разделено между Румъния и два завода в Мароко, което позволява на Dacia да се възползва от намалените разходи за персонал.

Други компании също пренасят производството на по-малките си автомобили към страни с по-евтина работна ръка. Toyota произвежда Yaris във Франция, както и в Чехия, където сглобява и хибридна версия за Mazda.

Икономиите от мащаба също помагат при производството на малки коли. Stellantis заяви през ноември, че ще инвестира 300 млн. евро, за да удвои капацитета на завода си в Кенитра, Мароко, където произвежда Peugeot 208.

Заводът в Мароко също ще сглобява нова гама малки автомобили, насочени към развиващите се пазари, които ще споделят технология с европейските модели на малката CMP платформа, включително Peugeot 208.

Данните от отделните европейски държави за октомври и ноември показват, че продажбите на малки автомобили се увеличават с отслабване на ограниченията в предлагането, но е малко вероятно сегментът да си върне първото място, тъй като автомобилните производители се фокусират върху по-големи и по-рентабилни модели, за да компенсират нарастването на разходите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:22 | 10.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 3
zelka007
преди 1 година
До: zelka007... И за 45х евра вече взимаш топ версията на ID.3 , което разфърляно за 5 годишен срок на изплащане е напълно поносима цена ... Изборът на много хора е предопределен ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 3
zelka007
преди 1 година
Малки коли не е правилно да се пише , по-скоро ефффтини коли е точното словосъчетание ... Разликата в цената на една добре оборудвана малка електричка , е много малка в сравнение със среден клас електричка ... Въпросното 208е не можеш да го намериш за 25х евра , има но е оборудвано и струва 35-40х евра ... :))) ... За същите пари можеш да си вземеш слабо оборудван ID.3 ... Трябва да си ултрафен на малолитражка , за да си я купиш в момента . Пак ще се правят и купуват , но по-нататък ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още