IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дизелът може отново да се върне на мода при корпоративните автопаркове в Германия

Отпадането на субсидиите при покупка на едро в най-голямата икономика в Европа вероятно ще насочи фирмите към по-традиционни задвижвания, прогнозира Dataforce

20:09 | 13.02.23 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на едро в Германия са на пауза – след силното търсене в края на 2022 г., първият месец от новата година се оказа необичайно тих, пише Automobilwoche.

Налице е и несигурна перспектива. „При корпоративните продажби се случват много неща“, изтъква анализаторът на Dataforce Бенджамин Кибиес. Като цяло обаче той очаква общо 836 хил. регистрации на нови търговски леки автомобили за 2023 г.

Кибиес разделя годината на четири различни фази: след слабото първо тримесечие пазарът ще се възстанови през пролетта. „През юли и август очаквам пикове при регистрациите, подобни на онези през ноември и декември“, изтъква анализаторът.

От септември нататък пазарът ще премине към низходящо движение.

Намаляването на субсидиите за плъгин хибриди при корпоративните продажби от началото на тази година и цялостното им премахване през септември неминуемо ще повлияе на пазара. След септември само частните клиенти ще могат да се възползват от държавната помощ.

Ефектът от понижението на субсидиите се видя и през декември, когато около 115 хил. регистрации бяха изместени от януари за последния месец на миналата година, като близо 38 хил. от тях представляват корпоративни покупки.

Като цяло 2022 г. се оказа силна за продажбите на едро – общо 868 хил. превозни средства, регистрирани от фирми през годината, записвайки втория по големина обем в историята.

Това е ръст от близо 11% спрямо 2021 г. Обемите показват, че всеки трети регистриран нов автомобил е за корпоративен клиенти.

Краят на държавните субсидии за търговски клиенти води до преосмисляне на покупките.

Резултатът: „Поради високите текущи разходи, това означава, че електрическите коли все повече ще отпадат от политиките на компаниите за автомобили“, смята Кибиес. Вместо това компаниите ще търсят алтернативи и според анализатора ще направят крачка назад към традиционните задвижвания: „Предполагам, че двигателите с вътрешно горене, особено дизелът, ще се завърнат в краткосрочен план“, изтъква той.

Несигурността около компаниите се увеличава, тъй като икономическите условия остават замъглени в резултат на руската инвазия в Украйна.

Условията се подобряват

Очакванията за рецесия през 2023 г. постепенно избледняват. В своя годишен икономически доклад германското правителство прогнозира ръст от 0,2% за годината. През есента очакванията бяха за свиване в размер на 0,4%.

На фона на това оптимизмът се завръща сред бизнеса.

„Германската икономика започва новата година с повече увереност“, заяви президентът на института Ifo Клеменс Фюст при публикуването на индекса на очакванията в края на януари, който нарасна до 86,4 пункта спрямо 83,2 пункта месец по-рано.

Нови конкуренти

Въпреки това предпазливостта сред управителите на корпоративните автопаркове остава. Те все повече се фокусират върху разходите. Това се видя и в проучването на Dataforce от миналата година. „За управителите на автопаркове по-високите разходи за гориво бяха дори по-належащ проблем от затрудненията с доставките“, изтъква Кибиес.

Последствията са ясни: тези управители сега търсят алтернативи. Това отваря нови възможности пред тях. „За китайските марки това е добра възможност да стъпят на германски автомобилен пазар, ако могат да предложат еквивалентни услуги“, смята Кибиес. „Залогът за германските производители е голям“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:35 | 13.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: andy... изрожденче , искаш ли да коментираме на този фон продажбите на отечественият масквич в просийката ... за декември са се продали 6 броя !! а , "велика" сила ... :))) ... шест броя за един месец ... дизелът си заминава изрожденче , който се е качил на хибрид , нема да се върне на миризливка повече ... !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 3
andy
преди 1 година
Ако ще горим кюм-юр за производството на чист ток, то е много по-добре да горим мръсен дизел. Ще го загреят еуропейците, ама им трябва малко време! Еуропейски реотани!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още