Германският доставчик на автомобилни части и други компоненти Schaeffler се стреми да разшири своя бизнес след придобиването на Vitesco. Главният изпълнителен директор Клаус Розенфелд се фокусира върху оръжейната индустрия и производителите на хуманоидни роботи като възможни бъдещи клиенти, пише германското издание Welt.
Schaeffler разполага с компоненти в своята продуктова гама и за двете индустрии, които според Розенфелд могат да се използват ефективно. „Обслужваме и компании извън автомобилната индустрия“, подчерта директорът при представянето на финансовия отчет на концерна за 2024 г. в централата на компанията в Херцогенаурах.
Всъщност покупката на Vitesco измества фокуса на групата повече към автомобилната индустрия. Придобитият доставчик от Регенсбург беше отделен от Continental и управлява целия бивш бизнес на компанията със задвижвания.
Заедно с Vitesco, Schaeffler вече доставя всички варианти на автомобилни задвижвания, от малки части за двигатели с вътрешно горене до цялостни електрически задвижващи оси.
Промишленото подразделение на групата, което доставя сложни лагери за производствени предприятия или големи компоненти за вятърни турбини, в момента представлява около една трета от продажбите ѝ. От тази година нататък това ще бъде едно от четирите подразделения в новата структура на Schaeffler: включително електромобили, задвижвания и резервни части.
Клиентите от отбранителния сектор досега не са играли важна роля за Schaeffler. Делът на продажбите тук е под един процент, подчертава Розенфелд. Освен всичко друго, компанията доставя и лагерни компоненти за хеликоптери в САЩ.
Сега все повече заявки идват от големи компании, добавя Розенфелд.
Компоненти за хуманоидни роботи
Вероятно за да демонстрира мащаба на бизнеса на компанията, Розенфелд изтъква възможното използване на компоненти на Schaeffler в хуманоидни роботи. Фокусът е предимно върху „ставите“: групата вече произвежда сложни прецизни механични компоненти, които съдържат сензори, електрически двигатели и съответните лагери. Тези елементи могат да се използват и в роботи.
Подобни бъдещи перспективи обаче не могат да прикрият слабото развитие на бизнеса в момента.
След „преходната“ 2024 г., Розенфелд обяви още една „преходна година“, визирайки настоящата. Маржът на печалбата на групата се очаква да остане значително под резултата за 2023 г. Според настоящата прогноза би била възможна още по-ниска оперативна печалба от тази през 2024 г.
Още през изминалата година продажбите и рентабилността на компанията намаляха значително. В крайна сметка Schaeffler отчете загуба от 632 млн. евро. Това включва почти половин милиард евро в провизии за текущата „програма за подобряване на възвръщаемостта“: хиляди служители ще бъдат освободени от компанията, като общо групата ще премахне 4700 работни места.
„Използвахме 2024 г., за да изчистим баланса“, посочва Розенфелд.
Въпреки това прогнозата е плашеща. Особено за подразделението за електрическа мобилност, което се очаква да представлява около една пета от продажбите на компанията. Schaeffler очаква тази година да постигне марж на печалбата от минус 17% до минус 14 на сто. В същото време компанията прогнозира рентабилност от 10 до 12% за бизнеса с двигатели с вътрешно горене.
Розенфелд и финансовият директор Клаус Бауер приписват големите загуби в бизнеса с електромобили на инвестициите в разработването на продукти и началните разходи за производство. Ръководителите не пожелаха да направят прогноза кога това подразделение ще достигне рентабилност. Розенфелд обаче подчерта, че според него „електрическата мобилност е бъдещето“.
Schaeffler се придържа към целите си за устойчивост
Управителният съвет е ангажиран с целите за устойчивост на компанията. За първи път Schaeffler представи интегриран годишен отчет в съответствие с изискванията на Европейския съюз (ЕС) относно Директивата за корпоративно отчитане на устойчивостта (CSRD). Директивата, която Германия не е внедрила в националното законодателство, среща различни реакции в света на бизнеса, като критиците я смятат за бюрократична тежест.
В бъдеще отделните подразделения на интегрираната Vitesco ще бъдат включени в ESG отчитането.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска