Търговията на дребно днес претърпява сеизмична промяна – превръща се във все по-глобална благодарение на резкия ръст на онлайн пазаруването, мобилните технологии и промяната в потребителските навици, пише в доклад на консултантската компания Cushman&Wakefield.
Тази тенденция е двигател на ритейл революция, която превърна логистиката в най-важния приоритет.
Мултиканалната търговия оказва все по-голям натиск върху търговците по отношение на запасите, локацията, транспорта и контрола върху разходите за пространства и утежнява задачата им да се адаптират в новата ситуация, особено във все по-гъстонаселените градове, посочват експертите.
Търговците явно ще трябва да променят стратегиите си в движение, за да засилят интеграцията между физическите магазини и присъствието им в мрежата.
Е-търговия 2.0
В първата фаза на развитие на електронната търговия – да я наречем е-търговия 1.0, търговците създадоха отделни бизнес канали за онлайн и традиционната търговия. Тези, които преминаха през фазата, вече вървят към бизнес модел, който комбинира и двата свята – онлайн и реален. В този модел потребителят може да купува, получава и връща стоки отвсякъде и навсякъде.
Основните очаквания за е-търговията 2.0 включват още: пазаруването в класическия магазин и в интернет да бъдат обединени от единен брандиран интерфейс, едни и същи стоки да са налични и онлайн, и във физическия магазин, както и да е възможно да се ползват запасите на всеки един от двата типа търговски обекти – ако стока или размер не са налични в момента на пазаруването, да може покупките да се доставят по-късно до потребителя (ако се пазарува на място) или да се получат от физическия магазин (ако се пазарува онлайн).
Необходимо е също така потребителят да получава лесно изчерпателна информация за наличността на стоки в различните магазини, за да вземе по-лесно решение откъде да пазарува, както и да има възможност да върне стоката онлайн или в магазин по негов избор, без значение откъде я е купил.
Дистрибуцията
За да е ефективен следващият етап на електронната търговия, от съществено значение е дистрибуцията. Търсенето на потребителите играе най-голяма роля в избора на физическо място за дистрибуционните центрове с оглед на това, че стоките трябва да пристигат макисмално бързо до крайната си точка.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони