Кметът на Лондон Борис Джонсън предложи летище Хийтроу да бъде купено за 15 млрд. паунда обществени средства и върху него да бъде построен нов квартал за Лондон с 250 хил. жилища, съобщи Daily Mail.
Джонсън иска да замени едно от най-натоварените летища в света с ново на о. Грейн, който се намира в устието на р. Темза, в графство Кент. Проектът на стойност 65 млрд. паунда е по дизайн на Норман Фостър, с 4 писти, капацитет 180 милиона пътници годишно и скоростна жп линия.
“Амбициозните градове вече ни изтласкват и са в състояние да схрускат Лондон за закуска, обяд и вечеря, като строят мегалетища, директно включени в глобалните вериги за доставка”, коментира Джонсън.
Като алтернативен вариант кметът на Лондон предлага да се изгради още една писта на Хийтроу или да се разшири летище Станстед, което обаче срещна сериозна обществена съпротива. Джонсън все пак заяви, че държи на варианта строителство на нов аеропорт, тъй като големите градове “изнасят” тази инфраструктура далеч от центровете, за да намерят терени, подходящи за строителството на 4 и повече писти.
“За да бъдат Лондон и Великобритания по-конкурентоспособни, трябва да изградим едно ново летище от подобен мащаб”, допълва той.
Преди време Борис Джонсън предлагаше да се изгради ново летище върху изкуствен остров край бреговете на графство Кент, за да се елиминират проблемите с шума и замърсяването, но същевременно да се даде възможност за по-сериозно разширяване на свързаността и икономическите ползи за Великобритания. По думите му обаче той се е отказал от този проект, станал известен като “Остров Борис”, и вече предпочита вариантът на Фостър.
Според лондонския кмет след затварянето на Хийтроу, теренът може да бъде превърнат в жилищен квартал. Транспортните връзки биха го направили идеалното място за ново строителство в западния край на столицата на Великобритания.
От ръководството на Хийтроу обаче предупреждават, че затварянето на летището би коствало 80 хил. работни места. Отделно са разходите на данъкоплатците и времето, необходимо за изграждането на новото летище.
Според Борис Джонсън обаче на новото летище биха могли да бъдат разкрити 375 хил. нови работни места до 2050 г. Според него съоръжението може да бъде построено до 2029 г., като по-подробни планове се очаква той да представи тази седмица.
Той подчертава, че част от работниците на Хийтроу ще бъдат прехвърлени на новото летище, а останалите биха могли да намерят работа върху новата строителна площадка.
Съветникът по въпросите на авиацията на Борис Джонсън – Даниел Мойлан, коментира, че разширяването на Хийтроу не може да реши проблемите. “Шумът, замърсяването и задръстванията, които ще произтекат от разширението на летището, са с потенциал да унищожат града”, допълва той.
Борис Джонсън говори за подобряване на авиационния капацитет на Лондон от месеци. Той поръча и детайлно проучване, за да се види кой вариант би бил най-добър за града – разширяване на Хийтроу, разширяване на Станстед или строителство на ново съоръжение, припомня The Telegraph.
Според резултатите Лондон има нужда от летище с поне 4 писти, за да има по-добри комуникации с развиващите се градове, до които в момента няма достъп – някои многомилионни населени места в Китай и Мексико например, с развита индустрия, от полетите до които може да има директни икономически ползи за Острова.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате