Литовският холдинг Maxima Grupe, който в България е собственик на веригата магазини за хранителни стоки T-Market, започва процес на интеграция на веригите за продажби на дребно Stokrotka и Aldik в Полша, съобщава компанията на сайта си.
По-рано тази година Maxima Grupe придоби Emperia Holdings, която оперира полската верига за продажби на дребно Stokrotka. Според плановете интегрирането на двете компании трябва да бъде финализирано през есента.
След сливането веригата ще оперира под бранда на Stokrotka, а след интеграцията и отварянето на нови магазини веригата ще притежава 563 обекта в Полша до края на тази година.
„Сливането на тези две вериги за продажби на дребно е част от нашата стратегия в Полша. Тя ще ни позволи да засилим позицията на Maxima Grupe и да задействаме нови планове за експанзия на този пазар. Сливането ще обедини опита и знанията на двете компании“, казва Далиус Мисиунас, президент на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Maxima Grupe.
Веригата за продажби на дребно Stokrotka има дял от около 20% от полския пазар на магазини близо до дома.
Към края на 2017 г. тя притежаваше 437 обекта в Полша, имаше над 8 хил. служители, а оборотът й възлизаше на 597 млн. евро. През 2017 г. оборотът на Aldik нарасна с 9% на годишна основа и достигна 52 млн. евро. Веригата за продажби на дребно притежаваше 30 магазина и имаше над 700 служители.
През 2016 г. Т-Маркет купи 12 от магазините на дискаунтъра на германската група REWE Penny, който излезе от българския пазар в края на 2015 г. Веригата има 70 работещи магазина в страната, като най-голяма е концентрацията на обекти в София – 37.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
преди 7 години В Прибалтика магазините им са прилични защото почти нямат конкуренция а в България са много зле, нама как да се мерят с големите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар